Nem mindenki segít házit írni a gyerekének

A brit szülők 11 százalékának van csak ideje arra, hogy legalább napi egy órát a közös tanulásra szánjon.

Valószínűleg azért nem foglalkoznak a házival, mert sokkal jobban megbíznak a tanárokban, mint egy átlagos szülő – állítja egy kutatás. A megvizsgált 29 ország között alig akadt néhány olyan, ahol jobban megbíznának a tanárok munkájában, a britek 87 százaléka gondolja ugyanis úgy, hogy kifejezetten jól teljesítenek a tanárok. A kutatás eredményeiről a BBC számolt be.

shutterstock 176500682

Kenyában a leghálásabbak a szülők

Kenyában még nagyobb a tanárokkal elégedett szülők aránya, 92 százalékuk gondolja ugyanis úgy, hogy kifejezetten jó az oktatás minősége. Az elégedett brit szülők mondjuk nem is nagyon törik magukat: mindössze 11 százalékuk szán napi egy órát arra, hogy együtt tanuljon a gyerekével, ami a felmérést elkészítő Varkey Foundation szóvivője szerint azért meglehetősen siralmas adat. Az indiai szülők esetén már más a helyzet, arrafelé ugyanis a szülők 62 százaléka túlórázik otthon, hogy kész legyen az a házi.

Kínában nem lényeges, hogy érzi magát a gyerek

A szülők hozzáállását és prioritásait összehasonlító tanulmány szerint ugyanakkor sokkal fontosabb tényező az Egyesült Királyságban az, hogy érzik magukat a gyerekek az isiben. A gyerekeiket sokkal jobban féltő európai szülők számára is fontos ugyanis az oktatás minősége és a továbbtanulás lehetősége, a kínaiakkal ellentétben ugyanakkor a gyerekek boldogsága és biztonsága is kifejezetten fontos a brit, a francia és a német szülők számára.

Kínában és Vietnámban ugyanakkor csak az oktatás minősége számít. Optimisták is arrafelé a szülők: Kínában, Dél-Koreában, Vietnámban és Indiában is úgy gondolják, hogy javulófélben van az oktatás.

A brit, a német, a francia és az olasz szülők szerint mellesleg visszafejlődőben van náluk az oktatás minősége. Az Egyesült Királyságban mindezt a tanárok bérének megemelésével, illetve több tanár szerződtetésével oldanák meg a szülők, ha rajtuk múlna.

Blogmustra