Nem ártalmas, ha szülés közben eszik a kismama

Olvasási idő kb. 1 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

Az orvosok ezentúl talán nem fogják tiltani a vajúdó kismamákat az evéstől.

Az orvosok ezentúl talán nem fogják tiltani a vajúdó kismamákat az evéstől. Egy friss felmérés ugyanis kimutatta, hogy semmi kár sem származik abból, ha az anya falatozik a fájdalmak közötti szünetekben. Nem változik a vajúdás hossza, nincs szükség gyakoribb orvosi beavatkozásra vagy pláne császármetszésre akkor, ha a kismama eszik szülés közben, állapította meg a British Medical Journalban kedden megjelent tanulmány.

Az orvosok régóta vitatkoztak azon, hogy van-e kockázata a vajúdás alatti evésnek. Sok szakember felvetette mér, hogy az esetleg hosszú órákig tartó vajúdás alatti koplalás árt az anyának és a kisbabának is, de eddig nem jelent meg olyan tanulmány, amely eldönthette volna a vitát, írja a Független Hírügynökség.

A londoni King Egyetem professzora, Andrew Shennan több mint 2400 szülő nőn végzett kísérletet. A kismamákat két csoportra osztotta, az egyiknek csak vizet volt szabad innia a vajúdás alatt, a másiknak pedig azt tanácsolták, hogy fogyasszon időnként kenyeret, piskótát, gyümölcsöt, zsírszegény joghurtot, sportitalt, gyümölcslét. A két csoportot több szempontból is összehasonlították, de nem találtak köztük különbséget. Sem a vajúdás hosszában, sem a spontán hüvelyi szülések, sem a császármetszések számában nem volt gyakorlatilag eltérés.

A hányások is egyforma (nagyjából 35 százalékos) arányban fordultak elő a két csoportban és az újszülötteken sem látszott meg, hogy a világra jövetelük közben falatozott-e az anyukájuk vagy sem, számol be a Független Hírügynökség.

Divany könyv

Vedd meg fél áron a Dívány első könyvét!

A Dívány újságírói által felkutatott történetek fele a 20. század elejének Magyarországát idézi meg, a másik fele pedig a világ tucatnyi országából mutat be egészen különös eseteket.

Tekintsd meg a kötetet, kattints ide!

hirdetés

dívány.hu ‎
dívány.hu ‎
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

Világom

Betiltották a középkorban a gombot: nők nem viselhették

A pazarlás visszaszorítása érdekében egészen szélsőségesnek tűnő rendelkezések korlátozták a középkori olasz városok lakóinak kinézetét. Többek között gombot sem hordhatott mindenki, de a hajviseletet és az otthoni öltözködést is szabályok közé szorították.

VIP

Fehérjepor nőknek: marketingfogás, vagy tényleg szükségünk van rá?

A fehérjeporokról sokan még mindig azt gondolják, hogy elsősorban testépítőknek vagy élsportolóknak valók, miközben egyre több hétköznapi ember használja őket a mindennapi étrend részeként. De valóban szükség van rájuk, vagy inkább csak kényelmi és marketingtermékekről van szó?

Testem

Felturbózott vitamin lehet hatékony az Alzheimer-kór ellen

A szakemberek egy olyan megoldást kerestek a neurodegeneratív betegségek kezelésére, mely nemcsak a folyamat lassítására képes, hanem gyógyíthatja azokat a károkat is, melyeket a betegségek okoznak. A K-vitamin egy feljavított változata hatékonyan ösztönözte az agyban lévő „előd-sejteket” arra, hogy neuronokká alakuljanak, pótolva ezzel az elpusztult agysejteket.

Mindennapi

Családtagjaid hangján hívhatnak a csalók: minden pénzed elveszítheted, ha nem vigyázol

A mesterséges intelligencia rohamos fejlődésével egy új, rendkívül veszélyes csalási módszer terjed: a hangklónozás. A kiberbűnözőknek ma már mindössze néhány másodpercnyi valós hangfelvételre van szükségük ahhoz, hogy bárki hangját, legyen az családtag, barát vagy kolléga egyszerűen lemásolják. Ezeket a hangmintákat általában a közösségi médiából vagy korábban titokban rögzített hívásokból szerzik meg.