Családi hányás a tenger mellett

A nyaralás gyerekkel együtt nem egyszerű, pláne külföldön. Olvasónk, Erika megírta nekünk vidámnak épp nem mondható görögországi tengerparti élményeit. Egy hét a négy fal között, össze-vissza hányó gyerekekkel.

A Chalkidiki félszigeten a tenger csodálatos volt, aprókavicsos, lassan mélyülő parttal, ami gyerekekkel ideális. A nyaralás első délutánján bementünk a városba autót bérelni, de nem jártunk sikerrel, nem volt elég autó a kölcsönzőkben. Utólag azt mondom, szerencsére. Következő éjszaka a négy és fél éves Benedek elkezdett hányni, majd én folytattam. Sose volt még hányós vírusunk, hát nyaralásnál megtalált. Jött egy doktornő, Benedek kúpot kapott, én meg injekciót.

Harmadik nap a másfél éves Laura tengerezett, medencézett Apával, mi szinte egész nap feküdtünk a szobában. Negyedik nap reggel Benedek még hányt egyet az étteremben, majd Laura is elkezdte: engem és a recepciót hányta szét. Ekkor már éreztük, hogy ez nem a mi nyaralásunk. Aznap Laurával ültünk a szobában… és jött a doktornő újra.

Ötödik nap Laura még mindig nem volt túl jól, szintén a szobában ültünk. Hatodik napra béreltünk autót, elmentünk kirándulni. Másnap hajókázni szerettünk volna, de végül nem mertük végül bevállalni, amit jól is tettünk, mert este újra hányt Laura. Apa megúszta a betegséget, állítása szerint ez a ginnek köszönhető.

Voltak szép helyek, a tenger gyönyörű volt, de Korfu, Rodosz mind történelmileg, mind természetileg szebb.

Bár már sokszor voltunk nyaralni két gyerekkel, eddig mindig jól éreztük magunkat. Most jutottunk el oda, hogy nem fogunk velük menni nyaralni külföldre. Laura is belelépett abba a korszakba, amikor nem marad meg egy helyben, ölben se, és ketten kétfelé szaladnak, képtelenség rájuk figyelni. Nem tudnak asztalnál, nyugodtan enni, ülni. Majd ha kicsit nagyobbak lesznek, újra megpróbáljuk a tengerparti nyaralást.