Az alapítvány munkatársai a SuliStart program keretében a hagyományos iskolaérettségi vizsgálatnál részletesebben, a hiperaktivitás szempontjai alapján mérik a 6-7 éves ovisok teljesítményét, s a kapott eredmények alapján egyénre szabott fejlesztési tervet készítenek.
Az ovis gyermekek szülei csütörtökönként délután, az Eleven Team Tréningközpontban - Budapesten a XIV. kerületben a Stefánia út 61.sz. alatt - előzetes bejelentkezés után vehetik igénybe ingyenes tanácsadó szolgáltatásukat a figyelemzavar-hiperaktivitás, iskolai teljesítmény kudarcok megelőzése terén. A helyszínen szakemberek adnak tanácsot a családoknak, válaszolnak a szülők kérdéseire gyermekük iskolakezdésével kapcsolatosan - olvasható az MTI-hez eljuttatott tájékoztatóban.
A SuliStart programot kifejezetten hiperaktív vagy figyelemzavaros 6-7 éves, szeptemberben iskolát kezdő ovisoknak dolgozták ki pedagógiai-fejlesztőpedagógiai szempontok alapján. Figyelemfejlesztést, mozgásfejlesztést, dyslexia prevenciót és észlelés fejlesztést ötvöztek ebbe a programjukba.
Áprilistól a hiperaktív ovisok érdekében elkülönített szakmai csoportot - tanítók, fejlesztő pedagógus, pszichopedagógus, mozgásterapeuta - működtetnek.
Az alapítvány közlése szerint 2007-ben a 324.702 óvodás gyermek közül 121.860-an voltak azok a nagycsoportosok, akiknek 5-10 százaléka hiperaktív vagy figyelemzavaros volt. Idén szeptemberben tehát 10-12 ezer az átlagosnál figyelmetlenebb tanuló kezdi meg lelkesen az iskolát, ezzel komoly feladat elé állítva a pedagógust, s izgalmat, aggódást okozva a szüleiknek. Már az első félév után ugyanis rögtön jelzik a tanítók 5-6 ezer családnak, hogy túl eleven gyermekük nem figyel, le van maradva a többi tanulóhoz képest, s nem tudja a tananyagot.
Statisztikáik és méréseik szerint 100 hiperaktív gyermek közül 87 tanuló azért teljesít rosszabbul, jóval értelmi képességei alatt a tanórákon, mert egyensúlyi rendszere fejletlen, az elemi nagymozgásai pontatlanok, a tanulási helyzeteik az iskolában keresztdominanciával nehezítettek a számára. Mindezek okozzák, hogy a látás észlelésük és a hallás észlelésük nem elég pontosan működik. Számukra az első osztályban a tanító néni szavai, mondatai csak egy massza, a tankönyvek ábrái, betű- és számsorai pedig a nagy öszevisszaság, nem is látják azokat pontosan - olvasható az alapítvány összeállításában.