Pizza, gofri, sajttorta – 9 gigakedvencünk egészségesebb verzióban

Egészséges gofri, light sajttorta és extra vékony alappal készült pizza dobta fel ezt a hetet nálunk. Így már, hogy minden kedvencünknek van egy bűntudat nélküli receptje, talán érdemes minél többször elkészítenie az embernek, hogy jól begyakorolhassa.

Vannak emberek, akik könnyen lemondanak az édességekről, a szénhidrátokról, és nem hatja meg őket egy-egy szelet pizza látványa sem. A többieknek készült ez az összefoglaló, ami abban segít majd, hogy ne kelljen csalónapnak hívnod azokat a napokat, amikor a legnagyobb kedvenceidet eheted. 

Ha az ember nem tudja, mi ez, simán csokikrémnek gondolhatja ezt a jó kis kakaós krémet, ami némileg gyerek- és egészségbarátabb változata a hagyományos csokis-mogyorós krémnek. A csicseriborsó jó alap minden édes és sós fogáshoz – ez a kakaós krém is jó kis textúrát kap tőle.

A klasszikus chocholate chip cookie olyasmi, amiből el lehet nassolni egy vödörrel egy jó film vagy beszélgetés közben. Ha egy kis alma és valamilyen természetes édesítő is kerül a tésztájába, akkor már mindjárt nem olyan rossz érzésekkel pusztít el az ember belőle egyébként épp ugyanannyit, mint a hagyományosból.

Nálunk mandulaliszt dúsítja az édes kekszeket ebben a sajttortában, amit aztán light sajtrémmel és könnyű gyümölcsraguval dobtunk fel. Így húszmillió helyett csak úgy 15 millió kalória van egy szeletben, de ne legyünk nagyravágyók.

Mandulaliszttel és joghurttal tettük még egészségesebbé ezt az amerikai stílusú reggelit, amibe nálunk kókuszzsír került vaj helyett, a cukrot pedig xilittel helyettesítettük. Talán csak a tojás maradt tojás, de a jó kis puha palacsinták ízén ez a sok egészséges helyettesítő semmit sem rontott. 

Már megint valami zöldséges süti, pff – mondhatnák azok, akiket nem érdekelnek az egészséges, mégis finom édességalternatívák. IGEEN! – mondjuk erre mi, akiket igen. 

A pizza bármelyik formájában jöhet: a hagyományos mellett tojásos alappal, karfioltésztával, de még ezeken a vékony tortillalapokon is szívesen esszük. Lehetne vitatkozni azon, hogy vajon hívhatjuk-e még pizzának ezeket a könnyű tésztás alternatívákat, de miért tennénk, ha helyette neki is láthatunk készíteni egy adagot?

A csirkefalatkák nagyon finom, bár sokak szerint kissé misztikus alapanyag-elnyelők, mint mondjuk a virsli, a párizsi vagy a hortobágyi palacsinta. De nem ezek a házi változatok, amiket sokkal könnyebben összedobsz majd, mint gondolnád!

A mi gofrink egyszerű, bögrés finomság, hiszen kinek van kedve szombat reggel patikamérlegen adagolni a hozzávalókat? Kapj fel egy bögrét és egy evőkanalat, nagyjából 3 perc alatt kész lesz a tésztád ehhez az egészséges gofrihoz!

Egy kis mézes mustár és frissen őrölt színes borssal alaposan megszórt sült krumpli teheti igazán különlegessé ezeket a halfalatkákat, amiket ebben a formában valamiért sokkal szívesebben esznek meg a gyerekek, mint a halászlét, a grillezett vagy a sült halat. Nincs is ezzel baj, ezt a finom változatot a felnőttek is imádni fogják!

A pásztorpite a hús-krumpli kombó egyik egyszerű, de látványos változata, ami karfiollal készítve és a hús helyett egy kis gombával feldobva még finomabb lesz, mint az eredeti.

Mustra