2015-ben volt egy pár olyan divattéma, amiről már olyan sokszor írtak alapok, hogy egyszerűen év végére a falat kapartuk tőlük. A plus size divattal például tényleg fontos foglalkozni és jó, hogy nagyobb méretben is kaphatók ruhák, rossz viszont, hogy általában amerikai cégek rukkolnak elő naponta újabb kollekciókkal, melyekről a legjobb, ami elmondható, hogy nagy méretben készültek. És a cuki, divatos kisgyerekekkel teli Instagramoktól is inkább lever a víz: egyáltalán nem tartom cukinak, hogy feltűnési viszketegségben szenvedő anyukák majmot csinálnak a még beszélni se tudó gyerekükből. És ön melyik divattémát unta meg év végére? A hajtás után szavazhat is!
1. Tényleg cuki a divatos gyerekek Instagramja?
Kezdjük a legfurcsább jelenséggel, a totyogókat divatmajomnak öltöztető szülőkkel, akik még Instagramot is indítanak a kicsi nevében, aztán gyűjtik a követőket meg a lájkokat. Ennek mi értelme? Ha a gyerek szeret szépen felöltözni és pénz is van a pici Gucci cipőkre, hát lelkük rajta, mindenki azt csinál, amit akar, de ezt az oldalt miért követi 3 és fél millió ember? Némelyik gyerek annyira mesterkélten fest a képeken, hogy kiver tőle a hideg verejték. Ha ön mégis szereti az ilyesmit, itt találja a 10 legcukibb-legdivatosabb-legszebb gyerek Instagramját.
2. Plus size kollekciók öntötték el Amerikát és a netet
Minden napra jut egy új plus size kollekció, legalábbis a tengerentúlon. Mi meg nem számolunk be mindegyikről, egyrészt, mert itthon úgyse kaphatók a legjobbak, másrészt, mert a legtöbb sajnoskicsit sem jó (hát most nézze meg ezt!). Azért a fontosabb trendekről, eseményekről, és a hazai vonatkozású hírekről és felhördülésekről szoktunk írni, de ritkán van bármi új a nap alatt. Ha azonban még a szép plus size bloggerek és modellek se hozzák lázba, akkor nyilván unja a témát.
3. Kardashianek minden mennyiségben
A legunalmasabb téma tényleg az amerikai realityceleb család bármelyik mozdulata, de sajnos 2015-ben szinte minden "Kinek áll jobban?" cikkbe, vagy eseményre jutott egy Kardashian- vagy Jenner-lány. Aztán jött Kanye West és az ő elcseszett Yeezy kollekciója. Mi már nagyon unjuk.... És ön?
4. Önt nem érdekli a sokszínűség a divatvilágban?
Fontos téma a rasszizmus a divatiparban:évről-évre nő a külföldi divatheteken foglalkoztatott színes bőrű modellek száma, de még mindig alig éri a 15%-ot azon kampányokban foglalkoztatott nők aránya, akiknek a bőre nem fehér. Ugyan a divatvilág kirekesztő jellege fontos beszédtéma külföldön, ez Magyarországon nem annyira húsba vágó probléma: talán ezért kerülték el kedves olvasóink a modellek bőrszínével foglalkozó cikkeinket: ezt és ezt is alig 2300-an olvasták...
5. Egyáltalán tudja, mi az a Pantone?
Most komolyan, önt érdekli az év színe? Mármint, eddig sose jött be, hogy minden lilába vagy kékbe borult volna, csak mert a Pantone azt mondta, mégis minden decemberben nagy esemény, hogy a festékes cég előrukkol a következő év divatszínével.
6. Trendek, amik sose jönnek be
Minden szezonban írunk legalább két cikket a kifutókon látott trendekről, melyeknek elvileg le kéne szivárognia az utcai divatba: ehhez képest a fast fashion boltokban évek óta alig változott a készlet, az utca embere meg fekete pufikabátban és csúnya hócsizmában tölti a telet, nem Margot Tenenbaum ihlette vintage beütésű dizájner szettekben. Mi nem is a soha divatba nem jövő trendeket unjuk, hanem azt, hogy a boltokban mindig ugyanazt adják...
7. Fast fashion kínálat
Szóval lehet, hogy önnek a furcsa és soha divatba nem jövő trendekből van elege, de mi inkább az állandó leárazásokkal operáló és túlárazott, sorozatban gyártott termékekben fuldokló fast fashiont unjuk: a minőség sokszor kétes, a készítés körülményeiről és az inspirációs forrásokról litániákat lehet írni, a ruhák évek óta mintha ugyanazok lennének. Vagy ön még nem unja, hogy mindig mindenhol ugyanazt lehet kapni?
8. Melyik hónapban nincsenek már divatbemutatók?
A soha meg nem jelenő trendekkel párhuzamosan egyre szaporodnak a divatbemutatók: a hatalmas hajtást a vezetőtervezők is egyre nehezebben bírják, de követni se egyszerű a pre-fall, haute couture, ready-to-wear, resort és egyéb időszakos kapszulakollekciók bemutatóit, melyek piacra kerülésének ideje még kiszámíthatatlanabb, mint a kifutóra küldésük.
9. Vintage és retro ihletés
Aki a fast fashiont kerüli, az általában a vintage felé fordul: nincs is ezzel semmi baj, mi is szeretünk turkálni, de a Gucci kreatívigazgatójától többet várnánk, minthogy a 70-es évek divatját küldje 2015-ben is kifutóra. A Saint Laurenta 90-es évek felé fordult, a lapok tele vannak a 80-as évek ihlette ruhákkal. Amit még szörnyen ununk, az a Wes Anderson stílus: miért kell mindenkinek arra játszatnia, hogy a hangulatos filmek majd eladják a retró ruháikat?
És most önön a sor, gondolja meg, mit unt legjobban 2015-ben a divat világában, aztán szavazzon! Nyugodjon meg, mi meg már írjuk is a 2016-os trendelőrejelzéseket, és nyomjuk a leárazáskörképet!