Lerágott csont: ön mit unt nagyon 2015-ben?

2015-ben volt egy pár olyan divattéma, amiről már olyan sokszor írtak alapok, hogy egyszerűen év végére a falat kapartuk tőlük. A plus size divattal például tényleg fontos foglalkozni és jó, hogy nagyobb méretben is kaphatók ruhák, rossz viszont, hogy általában amerikai cégek rukkolnak elő naponta újabb kollekciókkal, melyekről a legjobb, ami elmondható, hogy nagy méretben készültek. És a cuki, divatos kisgyerekekkel teli Instagramoktól is inkább lever a víz: egyáltalán nem tartom cukinak, hogy feltűnési viszketegségben szenvedő anyukák majmot csinálnak a még beszélni se tudó gyerekükből. És ön melyik divattémát unta meg év végére? A hajtás után szavazhat is!

1. Tényleg cuki a divatos gyerekek Instagramja?

Kezdjük a legfurcsább jelenséggel, a totyogókat divatmajomnak öltöztető szülőkkel, akik még Instagramot is indítanak a kicsi nevében, aztán gyűjtik a követőket meg a lájkokat. Ennek mi értelme? Ha a gyerek szeret szépen felöltözni és pénz is van a pici Gucci cipőkre, hát lelkük rajta, mindenki azt csinál, amit akar, de ezt az oldalt miért követi 3 és fél millió ember? Némelyik gyerek annyira mesterkélten fest a képeken, hogy kiver tőle a hideg verejték. Ha ön mégis szereti az ilyesmit, itt találja a 10 legcukibb-legdivatosabb-legszebb gyerek Instagramját.

By @fashion_laerta #postmyfashionkid #fashionkids WWW.FASHIONKIDS.NU

Fashion Kids (@fashionkids) által közzétett fénykép,

2. Plus size kollekciók öntötték el Amerikát és a netet

Minden napra jut egy új plus size kollekció, legalábbis a tengerentúlon. Mi meg nem számolunk be mindegyikről, egyrészt, mert itthon úgyse kaphatók a legjobbak, másrészt, mert a legtöbb sajnoskicsit sem jó (hát most nézze meg ezt!). Azért a fontosabb trendekről, eseményekről, és a hazai vonatkozású hírekről és felhördülésekről szoktunk írni, de ritkán van bármi új a nap alatt. Ha azonban még a szép plus size bloggerek és modellek se hozzák lázba, akkor nyilván unja a témát. 

Plus size ruhakínákat a világ másik végén.
Plus size ruhakínákat a világ másik végén.jibrionline.com

3. Kardashianek minden mennyiségben

A legunalmasabb téma tényleg az amerikai realityceleb család bármelyik mozdulata, de sajnos 2015-ben szinte minden "Kinek áll jobban?" cikkbe, vagy eseményre jutott egy Kardashian- vagy Jenner-lány. Aztán jött Kanye West és az ő elcseszett Yeezy kollekciója. Mi már nagyon unjuk.... És ön?

Szerencsés, ha nem tudja, kik szerepelnek a képen.
Szerencsés, ha nem tudja, kik szerepelnek a képen.Pascal Le Segretain / Europress / Getty

4. Önt nem érdekli a sokszínűség a divatvilágban?

Fontos téma a rasszizmus a divatiparban:évről-évre nő a külföldi divatheteken foglalkoztatott színes bőrű modellek száma, de még mindig alig éri a 15%-ot azon kampányokban foglalkoztatott nők aránya, akiknek a bőre nem fehér. Ugyan a divatvilág kirekesztő jellege fontos beszédtéma külföldön, ez Magyarországon nem annyira húsba vágó probléma: talán ezért kerülték el kedves olvasóink a modellek bőrszínével foglalkozó cikkeinket: ezt és ezt is alig 2300-an olvasták...

Burberry divatbemutató, London
Burberry divatbemutató, LondonEuropress / Getty

5. Egyáltalán tudja, mi az a Pantone?

Most komolyan, önt érdekli az év színe? Mármint, eddig sose jött be, hogy minden lilába vagy kékbe borult volna, csak mert a Pantone azt mondta, mégis minden decemberben nagy esemény, hogy a festékes cég előrukkol a következő év divatszínével.

Ugye tudja, hogy ez itt nem babakék és babarózsaszín?
Ugye tudja, hogy ez itt nem babakék és babarózsaszín?

6. Trendek, amik sose jönnek be

Minden szezonban írunk legalább két cikket a kifutókon látott trendekről, melyeknek elvileg le kéne szivárognia az utcai divatba: ehhez képest a fast fashion boltokban évek óta alig változott a készlet, az utca embere meg fekete pufikabátban és csúnya hócsizmában tölti a telet, nem Margot Tenenbaum ihlette vintage beütésű dizájner szettekben. Mi nem is a soha divatba nem jövő trendeket unjuk, hanem azt, hogy a boltokban mindig ugyanazt adják...

Gucci kifutó
Gucci kifutóCatwalking / Europress / Getty

7. Fast fashion kínálat

Szóval lehet, hogy önnek a furcsa és soha divatba nem jövő trendekből van elege, de mi inkább az állandó leárazásokkal operáló és túlárazott, sorozatban gyártott termékekben fuldokló fast fashiont unjuk: a minőség sokszor kétes, a készítés körülményeiről és az inspirációs forrásokról litániákat lehet írni, a ruhák évek óta mintha ugyanazok lennének. Vagy ön még nem unja, hogy mindig mindenhol ugyanazt lehet kapni?

A kép csak illusztráció
A kép csak illusztrációBloomberg / Europress / Getty

8. Melyik hónapban nincsenek már divatbemutatók?

A soha meg nem jelenő trendekkel párhuzamosan egyre szaporodnak a divatbemutatók: a hatalmas hajtást a vezetőtervezők is egyre nehezebben bírják, de követni se egyszerű a pre-fall, haute couture, ready-to-wear, resort és egyéb időszakos kapszulakollekciók bemutatóit, melyek piacra kerülésének ideje még kiszámíthatatlanabb, mint a kifutóra küldésük.

Melyik hónapban nem mutatnak be új kollekciókat?
Melyik hónapban nem mutatnak be új kollekciókat?Dominique Charriau / Europress / Getty

9. Vintage és retro ihletés

Aki a fast fashiont kerüli, az általában a vintage felé fordul: nincs is ezzel semmi baj, mi is szeretünk turkálni, de a Gucci kreatívigazgatójától többet várnánk, minthogy a 70-es évek divatját küldje 2015-ben is kifutóra. A Saint Laurenta 90-es évek felé fordult, a lapok tele vannak a 80-as évek ihlette ruhákkal. Amit még szörnyen ununk, az a Wes Anderson stílus: miért kell mindenkinek arra játszatnia, hogy a hangulatos filmek majd eladják a retró ruháikat?

Wes Andersonnal el lehet adni!
Wes Andersonnal el lehet adni!americanamanhasset.com

És most önön a sor, gondolja meg, mit unt legjobban 2015-ben a divat világában, aztán szavazzon! Nyugodjon meg, mi meg már írjuk is a 2016-os trendelőrejelzéseket, és nyomjuk a leárazáskörképet!

Ön mit unt meg 2015-ben?

Oszd meg másokkal is!
Mustra