Nyitott a japán divatvilág a teltkarcsú nőkre

Olvasási idő kb. 5 perc
A La Farfa csak a teltkarcsú nőkre koncentrál
A La Farfa csak a teltkarcsú nőkre koncentrálLa Farfa

Míg a legtöbb divatmagazint és divatházat még a teltkarcsú modellek gondolatától is kiveri a víz, addig Japánban már egy éve töretlen népszerűségnek örvend az ország első plus-size méretű nőknek szóló magazinja, a La Farfa, amit többnyire pozitívan fogadott a kis- vagy egyméretű ruhákra berendezkedett divatrajongó japán közönség. Sőt, mondhatni, hogy a kifejezetten a plus-size mérettel rendelkező nőket megcélzó lap – célközönségük a 60-120 kg közötti fiatal generáció – egyfajta lavinát indított el hazájában, aminek hatására a divatipar és a média is meglátta a lehetőséget a nagyobb méretű vásárlókban.

A fehérneműket forgalmazó Pocha Kawabura nemrég elindította plus-size melltartó vonalát, de a japánban gyakori „freesize” méretű ruhákban utazó Plumprino is szakított a hagyományokkal és kibővítette kínálatát, hogy a nagyobb méretű közönség is vásárolhasson az üzleteiben. Nemcsak a ruhaiparra volt hatással a La Farfa szerkesztősége, hanem a pop-piacra is, ugyanis ez év januárjában debütált a Pottya nevű lánybanda, amelynek mind az öt jókedélyű tagja teltkarcsú idomokkal rendelkezik – írja a Buzzfeed.com.

„Nem lehetünk sztárok, ha nem vagyunk karcsúak? Hogy eloszlassuk ezeket a kételyeket, összeverődtünk páran duci lányok és alapítottunk egy bandát. Szeretnénk, ha a pufók lányok is mernének nagyot álmodni!” – nyilatkozta a Pottya a Tokyo Hive-nak.

„Mi nem szeretnénk sem a fogyást, sem a hízást promótálni, mivel vannak olyan nők, akik a súlyuktól függetlenül is jól néznek ki. Célunk, hogy a magazin pozitív színben tüntesse fel a teltebb lányokat” – mondta a Japan Times riporterének a La Farfa főszerkesztője, Harumi Kon, aki fontosnak tartja, hogy ne csak stílustippek kapjanak helyet a magazinban, hanem olyan üzleteket is bemutassanak, ahol nagyobb méretű ruhák is beszerezhetőek. Ez ugyanis tényleg nem olyan egyszerű mutatvány Japánban.

"Persze tisztában vagyunk vele, hogy a magazin nyitott hozzáállásától nem oldódnak meg egy csapásra a dolgok, vélhetően továbbra is éri majd megaláztatás a teltkarcsú nőket és a testképzavarral is fogunk majd még foglalkozni a közeljövőben. A La Farfa nem koncentrál minden alkatú nőre, csak a telt idomúakra, és ez egy lépés a helyes irányba. Különösen Japánban, ahol jópár divatmagazin közzéteszi a plasztikai sebészetek hirdetéseit és a fogyókúra reklámokat. Ezzel szemben a La Farfa egy olyan kiadvány, ami japán egy igencsak alulreprezentált csoportját szólítja meg" – teszi hozzá Harumi Kon. Persze nem a japán magazin a világ első plus-size lapja, hasonló témában nyomul a SLiNK, a Plus valamint a Big & Beauty Magazin is.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek