A celebnők is ugyanolyan emberek, mint ön vagy mi, azonban van egy fontos különbség: míg a halandóknak ki kell fizetniük a ruha árát, ha viselni szeretnék, addig a hírességek azért kapnak pénzt, hogy felvegyék egy-egy divatház ruháit. Ez a tarifa pedig ruhánként a 250 ezer dollárt (azaz a 70 millió forintot) is elérheti – derül ki a Fashionista egy friss cikkéből.
Azt mindenki tudja (esetleg tapasztalta is), hogy ha egy híresség felvesz egy ruhát valamelyik eseményre, akkor az 3 percen belül készlethiányos lesz az egész univerzumban. Éppen az adta a témáját annak a kerekasztal-beszélgetésnek, amelyet a New York-i Vulture Fesztivál keretein belül rendeztek, és ahol stylistok beszéltek a szakmáról, az ügyfelekről és az anyagiakról. A házigazda a The Cut szerkesztője, Isabel Wilkinson volt, az alanyok pedig Jessica Paster, Erin Walsh, Brad Goreski és Brandon Maxwell.
„Annak, hogy van egy stylistod, igazából a célja, hogy még több pénzt keress" – vágott bele rögtön Maxwell, aki legtöbbször Lady Gagával dolgozik együtt. „Az egészet a pénz köré húzták fel, elvégre Hollywoodban vagyunk, nem egy templomban" – tette hozzá gyorsan. Ő és Goreski is megjegyezte, hogy soha nem kínáltak fel nekik pénzt azért, hogy valamelyik ügyfelük egy bizonyos divatház ruháját viselje. „Ne keverjük össze a drogkereskedelemmel. Csak egy ruháról van szó. Ha valaki felajánlana nekem 150 ezer dollárt, hogy az ő egyik termékében jelenjek meg, az első kérdésem az lenne, hol írjam alá" – mondta Goreski.
A legnyíltabb Paster volt, aki elmondta, hogy ő maga 30 és 50 ezer dollár (8,4-14 millió forint) közötti összeget kap azért, hogy egy celebnőre ráadjon egy ruhát, míg a híresség ezért 100-250 ezer dollár (28-70 millió forint) "jutalmat" kap – mindezt egyetlen díjátadóért. „Ha szörnyen néz ki, nem éri meg ez a pénz. Ha viszont csodásan, akkor miért ne fogadnád el érte a pénzt?" – tette fel a kérdést Paster, aki már egy évtizede öltözteti Emily Bluntot és elmondta azt is, hogy nincsen írásos szerződés közte és a tervezők között. Ez azt jelenti, hogy ha a celebnő úgy dönt, hogy mégsem azt a ruhát viseli, amit megbeszéltek, akkor senki nem kap semmit. A beszélgetés résztvevői azt is elmondták, hogy ezek a típusú együttműködések végül közös kampányokban csúcsosodnak ki – elég itt Lady Gagára és a Versacére, vagy Kardashianékra és a Balmainre gondolni.
Felmerül a kérdés, hogy mi a helyzet azokkal a fiatal terezőkkel, akiknek nincs pénzük arra, hogy ezeket a megjelenéseket finanszírozzák. Maxwell szerint nem csak emiatt indulnak hátrányból. „Sokszor azért választunk jól bevált tervezőket, mert tudják, hogyan működnek a fűzők és komplett csapatot küldenek a ruha mellé" – mondta. Ezzel szemben Goreski sokszor választ új neveket last minute alkalmakra. „Ha az utolsó pillanatban kapunk egy hívást, hogy az ügyfelünk egy eseményre megy aznap este, akkor nem válogatok és nem húzom a számat, hogy nem is ismerem a tervezőt. Ha jól néz ki a ruha, akkor azt adom rá" – magyarázta.
Ezzel kapcsolatban Maxwell megjegyezte, hogy tavaly 12 órával az esemény előtt tudták meg, hogy Lady Gaga is részt vesz az Oscar-díj átadóján. „Emlékszem, az ágyban tévéztünk – se ruha, se cipő nem volt az estre, de még csak nem is gondoltunk rá" – idézte fel a helyzetet. A stylistok ezután hangsúlyozták, az is fontos, hogy mindig legyen kéznél egy ügyes szabó, aki jól jön például akkor, ha beragad a ruha cipzárja. Abban is egyetértenek, hogy felesleges titkolózni a tervezők előtt, hogy vajon mit visel majd a celebnő az adott eseményen. „Amint felpróbálja a ruhát az ügyfél és kiderül, hogy nem néz ki jól vagy valami nem stimmel vele, azonnal felhívom őket és elmondom, hogy sajnos nem működik és azt is, hogy miért. Még csak nem is emailt küldök" – mondta Paster.
Azt pedig egyikük sem vitatja, hogy a legnagyobb elismerést nem anyagiakban mérik (persze az is jól tud esni): a legjobb az, amikor látják az ügyfelükön, hogy jól érzi magát a ruhában.