Végéhez közeledik a 2014-es őszi-téli kollekciókat felvonultató New York-i divathét, amit mi sem bizonyít jobban, hogy egyre meghatározóbb divatházak gyűjteményei váltják egymást a Lincoln Centerben és környékén. Marc Jacobsra érthető módon erősebben koncentrál a divatvilág, mint valaha, mivel a tervező az elmúlt szezonban 16 év után búcsút intett a világ egyik legnevesebb divatházának, a Louis Vuittonnak azzal a céllal, hogy a továbbiakban teljes gőzzel két saját vonalára, a Marc by Marc Jacobsra és a Marc Jacobsra koncentráljon.
Az 51 éves designer saját nevén futó márkája, a Marc by Marc Jacobs 2013 tavaszán szerződtette le a két brit divattervezőt, Luella Bartleyt és Katie Hilliert. Debütálásuk óriási siker volt, amit mi sem bizonyít jobban, hogy az idei show-t rajongóik a nevükkel ellátott plakátokkal harangozták be New Yorkban - írja a Vogue.„ Fogalmunk sincs, hogy kik csinálták, de jól esik érezni a szeretetet” – nyilatkozta Bartley és Hillier a bemutató előtt.
Jacobs egyre menőbb, városias és fiatalos vonalát a Marc by Marc Jacobs archívumának újragondolt védjegyei mellett a Ramones rajongó brit illusztrátor, Fergus Purcell motocross ihlette grafikái, a koptatott és hímzett farmerek, illetve fűzős lábbelik határozzák meg, de ennél a kollekciónál is erősen jelen volt a női és férfi gardrób összemosódása, ami igencsak meghatározta az egész divathetet idén New Yorkban. A tervező duó érezhetően szinkronban volt Marc Jacobssal a munka során. Nekünk legjobban a modellek két copfba font frizurája, a nőiesített nindzsaruhák, a kiváló szabású ingek és kabátok tetszettek, viszont az oldalra átcsapott válltáskáktól nem maradt tátva a szánk.
Jacobshoz hasonlóan fel volt adva a lecke a Rodarte tervező testvérpárosának is, mivel Kate és LauraMulleavy előző szezonra tervezett állatmintás kollekciója egyike volt a tavaszi-nyári divathét legnagyobb tévedéseinek. A divatház a következő szezonra rendkívül szórakoztató és sajátos, de hatásvadász módon összehozta a geek stílust a klasszikus női eleganciával, amelyhez javarészt az 1953-as Hogyan fogjunk milliomost című filmből merítettek ihletet.
A három New York-i modell történetét bemutató vígjátékot meglepő módon egy másik klasszikussal, a Csillagok háborújával kapcsolták össze. Csodával határos, de az estélyi ruhákra nyomott Luke Skywalker, Yoda, R2-D2 és C-3PO karakterek migenis működnek. Marc Jacobs kollekciójához hasonlóan ennél a márkánál is divatba jön a garbó, de emellett szerettük még a hímzett selyem és bársony estélyiket, az ujjatlan kabátokat, a csillogó kövekkel kirakott sifon ruhákat, strasszos szandálokat és az ötvenes éveket idéző szemüvegkereteket.