A cégek marketingesei sokszor nem tudnak semmi frappánsat kitalálni a termékeik népszerűsítésére, ilyenkor előveszik a klasszikus szexszel, férfi-női szerepekkel, erőszakkal és egyéb tabunak számító témával kapcsolatos ütőkártyákat. Az American Apparel bármelyik kampánya bekerülhetett volna a válogatásba, ők azonban olyan sokszor operáltak már ezekkel a témákkal, hogy teljesen unalmassá váltak. A szexista plakátjaikra már fel sem kapjuk a fejünket, így azt sem vesszük észre szerencsére, hogy teljesen átlagos ruhákat akarnak eladni velük. Betiltott reklámok a hajtás után!
A Buzzfeeden talált listában előkerül a homoszexualitás, a nők megaláztatása, de a modellvilágból jól ismert, drogokkal kapcsolatos híresztelések is helyet kaptak benne. Azt megfigyelhetjük (és a képeknél jelezzük is), hogy a legtöbb hirdetés csak egy-egy országban csapta ki a biztosítékot. Elgondolkodtató az is, hogy vajon nem az ellenkezőjét érik-e el a szabályozások, hiszen a tiltás miatt számos oldal beszámol majd a cenzúráról, így akár olyan emberekhez is eljuthat a híre, akiket amúgy nem talált volna meg.
Betiltott plakátok
Két részre osztottuk a hirdetéseket, az első részbe kerülnek azok, amelyek papíralapon jelentek (volna) meg, a másodikban pedig a kisfilmeket gyűjtöttük össze. A képek sokszor ütősebbek, és néha egy nyitott száj és egy középső ujj találkozása például elég beszédes. Ugyanígy a négykézlábra utasított nő vagy két férfi csókolózása is egyértelmű üzenetet hordoz.
Videók, amik kiverték a biztosítékot
A videók nem terjednek olyan gyorsan, mint a fotók: utóbbiaknál elég egy megosztás Facebookon és már szárnyal is, előbbire azonban kevesen kattintanak és akkor sem nézik végig. A hatóságoknak azonban bőven van idejük ilyeneket nézegetni - sőt, ez is a dolguk -, így a mozgóképek közül is jó néhány landolt a tiltott reklámok listáján.
A Levi's reklámjában egy fiatal nő rohan be a férfimosdóba, majd amikor látja, hogy egy világtalan férfi ül csak bent, bátran vetkőzni kezd, nem zavartatja magát. A csattanó szerintünk vicces és abszolút nem tartjuk jogosnak a tiltólistát.
Az Agent Provocateur reklámjában Kylie Minogue szőrén üli meg a márka plüssbikáját és egy idős hölgy társaságában enyeleg. Ennyi elég a feketelistához?
A Diesel kisfilmjében egy fenék- és egy tornacipőautó versenyeznek, mivel korhatáros, ezért csak linkelni tudjuk, kattintson ide, ha szeretné megtekinteni a két jármű románcát.
A végére pedig egy nőbunyó, amit a French Connectionnek köszöhetünk. A videó már 10 éves, benne pedig a stílus és a divat két megtestesítője harcol egymással.
A briteknél is betiltották Pamela Anderson szexista reklámját
És jöjjön egy friss hír. Az Egyesült Királyságban is betiltották az Ausztráliában már 2010 óta tiltólistára került Crazy Domains reklámot, melyben Pamela Anderson és kolleganője, Nicola Simpson fehér krémmel leöntve ugrabugrálnak.
A brit reklámhatóság nemrég döntött arról, hogy a hirdetést, csak 21.00 óra után adhatják le a tévécsatornák, de az egyre több beérkezett panasz miatt június 5-én végleg betiltották a cég szexistának kikiáltott kisfilmjét – írja a Huffington Post. „Úgy véltük, hogy a reklám azt a benyomást keltette a nézőkben, hogy a női kollégák szexuális tárgyak a munkahelyükön, ami a nőkre nézve megalázó. Ráadásul a szexista hirdetésnek a márka termékéhez sem volt sok köze.” – magyarázza jogos döntését az ASA.
Természetesen nem ez az első határokat átlépő hirdetés, hasonlóan provokatív anyaggalpróbálkozott már a Victoria's Secret és a Snickers is az elmúlt években. Nézze meg a videóban hogyan folyik a krém az aranybikiniben pózoló Pamela Andersonról!