Ősszel új márkával bővül a magyar piac, ráadásul olyannal, mely azt ígéri, hogy ismert és gyakorlott magyar tervezők képzelik el és varratják le ruháikat. A The Meed a tervezők közti együttműködést “umbrella” modellnek hívja, de ezt már tulajdonképp ismerjük: a Sugarbird is ezt csinálja, elvileg minden glammodell tervez egy kicsit, majd a végeredményre lecsapnak a rajongók. Zimány Lindáék ruháinak akkora a sikere, hogy már hamisítani is megéri a márkát, kíváncsiak voltunk, vajon a The Meed mivel akar betörni a piacra.
Első körben egy kávézó alagsorában, fél órás csúszással megrendezett rövidke sajtótájékoztatóval, ahol az egyik szervező, Kárpáti Krisztina, és Mojzes Dóra jobbkeze, Medve Kitti elhadarta, mi inspirálta az őszi-téli kollekciót, mely úgy állt össze, hogy egy művészeti vezető keze alá dolgozott a sok, saját kollekción is munkálkodó tervező.
Hogy neveket is említsünk: a márka kreatív vezetője Mojzes Dóra, a részt vevő dizájnerek pedig Bajcsai Viki, Benus Dani, Földi Petra, Pazicski Miklós, Sármán Nóra, Szegedi Kata, Tomcsányi Dóri, és jövőre csatlakozik Cselényi Eszter, a Celeni tervezője is. A táskákért Anh Tuan felel egyedül (hogy akkor mitől lesz Meed márkájú egy táska, és miért nem Anh Tuan táskának nevezik, azt nem tudjuk).
A 2013-24-es őszi-téli kollekcióval kapcsolatban több kérdés is felmerül, amire nincs válasz: Ázsia lesz a ruhák fő piaca, de állítólag itthon is lehet majd őket kapni – hogy hol és mennyiért, azt még nem árulták el. A sajtótájékoztatón egy sztendernyi ruhát tudtak bemutatni, fogason lógva, túl sok kedvet nem csináltak a javarészt fekete cuccokhoz, melyeket Hófehérke ihletett.
Mojzes Dóra elmondása szerint a virágmintás darabok Hófehérkéhez, a fekete és csipkés ruhák, kiegészítők a gonosz boszorkányhoz, a military stílusú bársonyruhák a vadász karakteréhez köthetők. Mint Mojzestől megtudtuk, a változatos anyaghasználatú kollekciót még tavaly szeptember és december között tervezték meg, januárra már összeállt a lookbook is. A külföldön érvényesülő tervezőnő egyébként azt mondja, mindenképp részt akar venni hosszú távon a márka építésében annak ellenére, hogy ősztől ismét Londonba költözik.
A tervezők azon kívül, hogy egy közös oldalra töltötték fel terveiket, kéthetente találkoztak, és Mojzes, valamint Medve vezetése alatt igyekeztek összehangolni a terveket. Amikor kialakult a kollekció, közösen vásároltak anyagot, majd mindenki levarrta, amit gondolt, aztán a csapat együtt szabta a kívánt formára a mintadarabokat. A minden megkérdezett által inspirálónak leírt közös munka eredményét megnézheti a galériában! Ha felkeltette érdeklődését a The Meed, várjon őszig, hátha akkor kiderül, hol és mennyiért lehet hozzájutni egy-egy darabhoz.
Az image fotókat (kampányképeket) Juhász Péter, a lookbook fotókat Rab Roland készítette. A stylingért Igor Deseatnikov felelt, az image képek modellei Kate, Melinda és Zsuzsa a VM Modeltől, a lookbook modell Fanny a VM Modeltől. A frizurákat Reni, a Saco Hair fodrásza készítette, a sminket Törzsök Évi.