A Palvin Barbarát rúzsügyi nagykövetként foglalkoztató L'Oréal 28,33 milliárd dollárt (6392 milliárd forintot) keresett az elmúlt évben, amivel az 1907-ben alapított cég a világ legnagyobb kozmetikai és szépségápolási vállalatává lépett elő. A Procter & Gamble tulajdonában lévő CoverGirl 20,70 milliárd dollárral a második helyen végzett, az Unilever 8,58 milliárddal a harmadik lett. A top tízes listán szerepel még az Estee Lauder, a Shiseido, az Avon, a Johnson & Johnson, a Chanel és Niveát gyártó Beiersdorf is.
A virágzó szépségiparból profitáló L'Oréal idén is jól teljesít, 2012 első hat hónapjában 74 millió sminktermék eladásával 8 százalékkal növelték meg tavalyi bevételeiket, azaz január 1. és június 30. között 13,76 milliárd dollár (3100 milliárd forint) volt a nyereségük.
A több mint száz éves cég sikerét bátor terjeszkedésének is köszönheti, ugyanis a francia márka tucatnyi más szépségápolási terméket forgalmazó céget bekebelezett, így felügyelete alá tartozik többet között a Shu Uemura, a Kerastase, a Garnier, a Maybelline, a Lancôme, vagy a körömlakkokban erős Essie.
A WWD.com szerint nem a L'Oréal az egyetlen kozmetikai cég, mely sikeresen zárta a tavalyi évet: 100 szépségápolással foglalkozó cég összbevétele 195 milliárd dollárra (44 ezer milliárd forint) rúgott, ami az elemzők szerint a még mindig tartó válságnak köszönhető. Egy felmérés alapján ugyanis a válság óta a nők előbb elcsábulnak egy olcsóbb kiegészítő, mint egy közép árkategóriás ruha láttán. A körömlakkok például a szépségipar legkisebb szegmensét alkotják, tavaly mégis ezek eladásánál volt megfigyelhető a legnagyobb növekedés. A nail art, sőt még a kutyapedikűr is kirobbanó népszerűségnek örvend az utóbbi időben.
A francia vállalat a gazdag országok közé sorolt indiai piacon is egyre nagyobb sikereket ér el. 2008 óta figyelhető meg a bőrfehérítőket favorizáló piacon az olcsóbb márkák iránti kereslet csökkenése, ami éppen a prémiumtermékekkel jelenlévő L'Oréal számára kedvező.
"Úgy vélem, a fogyasztók egyre tájékozottabbak, képzettebbek és megfontoltabbak a márkák kiválasztásakor. Most érett meg a helyzet arra, hogy a luxustermékekre koncentráljunk" – mondta a 2008-2011 között megtriplázott éves forgalomról Jacques Challes, a vállalat indiába kihelyezett vezérigazgatója. A direktor szerint Franciaország, Kína, Brazília, Japán és az USA után India a hatodik legmeghatározóbb piacuk, így terveik között szerepel a punei gyár bővítése, ahol évi 200 millió terméket gyártanak.