Átadták a filmes és integrált kampányok Grand Prix díjait az egyhetes Cannes Lions reklámfesztiválon. A Lions harmadik nagyszabású díjkiosztó eseményén, melyen a rádió, a sajtó, rádió, design és cyber kategóriában díjaznak, a legjobban az olasz, a brazil, a német és a svéd ügynökségek szerepeltek.
Sajtó kategóriában díjat nyert többek között a Fabrica Treviso Italy, a United Colours of Benettonnak készített, nagy port kavart Unhate (Ne Gyűlölködj!) kampányával. A provokatív montázsokon a világ vezető politikusai csókolóznak egymással, például Barack Obama amerikai elnök a venezuelai Hugo Chávezzel, vagy Angela Merkel német kancellár Carla Bruni férjével, Nicolas Sarkozy volt francia államfővel. XVI. Benedek katolikus egyházfő sem úszta meg, ő Ahmed Mohamed el-Tajebbel, az egyiptomi al-Azhar mecset vezetőjével kerül intim kapcsolatba – írja a nymag.com.
„Azért választottam ezt a kampányt, mert ez kitűnt a többi közül. Ez nem olyan, mint egy hagyományos reklám,ez nem engedelmeskedik a szabályoknak” – magyarázta döntését a brit zsűritag, Steve Jones.
Nem ez az első eset, hogy Obama neve szerepel az oroszlánnal díjazott reklámok között, 2009-ben Barack Obama választási kampánya két nagydíjat is bezsebelt a Cannes-i Reklámfesztiválon. A zsűri tetszését akkor a Twitteren és a Facebookon terjedő, közösségteremtő, alulról építkező kampány nyerte, melyet a közösségi oldalak legnagyobb újításának tartottak akkor.
Az év médiaszemélyisége a Twitter kitalálója és társalapítója, Jack Dorsey lett, de elismerték még a McDonalds, a Volkswagen, a Nike, az Ogilvy és a Ray-Ban munkáját is. A kreatívfesztiválon egyébként a dizájndíjért 2182, a cyberért 2458, a rádióért 1784, a sajtóért 6056 nevezéssel indultak.