Csokiruhákat mutattak be New Yorkban

Zanza!

A hétvégén rendezték New Yorkban a 13. New York-i csokoládé divatshow-t, a párizsi esemény testvérét, amelyen a csokoládéipar legfontosabb szereplői mutatták be a termékeiket. Az idei esemény különlegessége volt az a divatbemutató, amit Zac Young cukrász és Nicole Romano divattervező sokadszorra hozott össze, és csokoládé felhasználásával készült ruhákból állt. "Imádom látni, ahogy a ruháimban végigvonulnak a kifutón, és mindenki azokat fényképezi! Olyan, mint a divathét, azzal a különbséggel, hogy itt cukrászok dobnak egymásnak puszit a színfalak mögött" - mondta Young a New York Postnak a bemutatóról.

A csokoládé nem a legmegfelelőbb anyag a ruhatervezéshez, ezt Young is elismeri: nem igazán rugalmas, ráadásul viselve meglehetősen gyorsan megolvad, és elveszti a tartását. Ennek ellenére nagyon szórakoztatónak tartotta a különféle csokiruhák elkészítését.

A csokoládénapok kapcsán az Independent arról ír, hogy húsz év múlva valószínűleg egy jó csokoládé akkora különlegességnek fog számítani, mint most egy ritka kaviár. Az ok viszonylag egyszerű: több kakaóbabot használunk fel jelenleg, mint amennyit egy évben jó minőségben elő lehet állítani. Egy másik ok, ami a csokoládé várható drágulása mellett szól, hogy jelenleg nagyon kevés pénzt kapnak az alapvetően dél-amerikai, afrikai kakaóbabtermelők. Az Indenpendent cikke szerint egy nagyjából háromszáz forintos csoki után körülbelül öt forintot, amit különböző termelői szövetkezetekbe tömörülve, az igazságos kereskedelem támogatását elérve igyekeznek megváltoztatni a termelők.

A másik opció, hogy az olcsóbb csokoládékban a kakaóbabot - amit csak az egyenlítő környékén lehet termeszteni - a mediterrán régiókban megélő szentjánoskenyérfa termésével pótolják.

Blogmustra