Nem uniszex a transzszexuálisoknak gyártott blúzkollekció

Az Acne nevű svéd ruházati márka, valamint az első, kifejezetten transzneműeknek szóló divatmagazin, a Candy egy olyan ingekből, illetve blúzokból álló kapszulakollekciót dobott össze, amikkel állítólag azokat célozzák meg, akik szeretnek felvenni olyan ruhákat, amiket általában a másik nem képviselői viselnek, és szívesen mossák össze a nemi különbségeket – írja a brit Vogue.

ing1

Jonny Johansson, az Acne művészeti igazgatója nagyon elismerően nyilatkozott a Candy magazin szerkesztőjéről, Luis Venegasról, aki közreműködött a pár darabból álló kollekció megalkotásában. Állítása szerint Venegas tele van ötletekkel, rendkívül kreatív, és a közös munka a kezdeti időszakra emlékezteti. Hozzátette, mivel mindketten nagyon nyitottak az új ötletekre, ezért könnyű volt együtt dolgozni. „Ez a kollekció tulajdonképpen arról szól, hogy milyen csodálatos dolog a sokszínűség. Olyan gondolatok vannak benne, amik már azóta foglalkoztatnak, hogy az Acne tervezője lettem, vagyis a férfi és a női nem, hogy mi történik akkor, ha egy kicsit megkeveri az ember a dolgokat. Ez a munka nagyon élvezetes volt számomra” – nyilatkozta Johansson.

ing2

A kollekció egyébként Luis Venegas kedvenc szappanoperájáról, a Dynastyról kapta a nevét, és a három fazon elnevezését pedig a sorozat három karaktere - Alexis, Sammy Jo és Krystle - ihlette. "Már az elejétől fogva tudtam, hogy a klasszikus farmeringet nőies holmikra jellemző megoldásokkal akarom variálni. Nem akartam, hogy uniszex legyen az ing, sőt, pont az ellenkezője volt a cél. Azt akartam, hogy a kollekció darabjai kicsit összezavarják a nemekről alkotott képünket ” – nyilatkozta Luis Venegas, aki állítólag azért nem szeretné alkalmazni az uniszex szót az egyébként mindkét nemnek szóló darabokra, mert nem akarja így leegyszerűsíteni a kérdést, szeretné, ha az emberek elgondolkodnának azon, vajon az adott holmi egy női vagy egy férfi darab-e.