A műszaki áruházlánc Facebook-posztban hívta fel vásárlói figyelmét a csalásra; azt kérik, senki ne dőljön be a valótlan hirdetésnek.
Áruház nevével trükköznek
Az online bűnözők nem ismernek határokat, ezúttal az Euronics nevében tettek közzé valótlan hirdetést a népszerű közösségi oldalon. A felhívásukban nem más szerepel, minthogy a műszaki áruházlánc minden 25 év fölötti magyarnak felajánl egy iPhone 15 pro-t.
Az üzlet azonban felhívta vásárlóik figyelmét, hogy az említett hirdetést nem a cégük tette közzé.
Az álláskeresőket is megkörnyékezik a csalók
Az adatainkra vadászó csalók nem ismernek lehetetlent, életünk bármely területén találkozhatunk a trükkjeikkel. Mint arról a Dívány is írt, az adatainkra vadászó bűnözők legújabban nemcsak számklónozással próbálkoznak, ami ellen ráadásul védekezni sem lehet, hiszen bárki telefonszámát felhasználhatják kamuhívások indítására, hanem az álláskeresőket is megpróbálják csőbe húzni.
Noha a Dívány által megkérdezett szakértő szerint itthon még nem túl gyakoriak az álláshirdetéses átverések, de már akadnak ilyen példák is.
Németh-Király Csilla, a Profession.hu operációs és ügyfélszolgálati igazgatója szerint az egyik leginkább árulkodó jel a kimagasló fizetés, így mindig érdemes alaposan átgondolni és mérlegelni, hogy az adott pozíció szintjének megfelelő bérezést adott-e meg a hirdető, vagy esetleg annál irreálisan magasabbat. A fizetés összegét mindig a ráfordított idő/energia mértékéhez kell viszonyítani: lehetséges, hogy önmagában nem tűnik gyanúsnak egy összeg, de ha egy teljes állás havi nettó bérét mindössze egy pár órás, otthonról bármikor elvégezhető munkáért cserébe kínálják, akkor érdemes átverésre gyanakodni.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés