Egyszerre ijesztőnek és gyönyörűnek nevezte a fastcodesign.com szerkesztője az újonnan átadott Starbucksot a Seattle-ben található Capitol Hill negyedben. A hely érdekessége, hogy a sajátosan nagy méretének köszönhetően az eddigi legméretesebb a kávézó nagyhatalom történetében. A 15.000 négyzetméteres , LEED-tanúsítvánnyal ellátott három szintes silóban egyedi diófa bútorokat és egy kétszintes könyvtárat is elhelyeztek a tervezők, de ekkora területen az óriási ipari berendezések között megfér egymás mellett két kávézó, egy üzlethelyiség valamint egy étterem is.
A vállalat új zászlóshajójában a tervek szerint közel egymillió kilónyi kávét pörkölnek, csomagolnak és főznek majd le évente, ami az odalátogatóknak sem utolsó élmény, hiszen a reggeli kávéjuk kortyolgatása közben szemtanúi is lehetnek a Starbuck gyár működésének, bepillantást nyerhetnek a cég elosztási rendszerébe, ez pedig felér bármely más eddig készített Starbucks reklámmal. És tényleg olyan, mintha a Charlie és a csokigyárba csöppentek volna.
„Ez kicsit olyan, mint Willy Wonka birodalma.” – mondja az üzletet megtervező 52 éves holland dizájner, Liz Muller, akinek nem ez volt az első kávézó projectje, tervezett már hasonló üzlethelyiséget Amszterdamban és Svájcban is. A rutinos, kissé arisztokratikus gondolkodású dizájner elmondása szerint az új Starbucks épület az 1910-es években épült, és először a Packard autókereskedés tulajdonában volt, de az elmúlt évszázadban kézről-kézre vándorolt, volt már többek között Volvo márkakereskedés és művészeti galéria is, majd nemrég üzemképtelenné nyilvánították az épületet. A Starbucks 2013-ban csapott le a helyiségre, ahol Muller első dolga az volt, leporolta a száz éves terveket, melynek köszönhetően rátalált az eredeti fehér terrazzo padlóra, valamint a rézből és duglászfenyőből készült bútorokra illetve berendezésekre.
„A fa, bőr és réz anyagokon keresztül a teret a kávé minden árnyalatában elképzeltem" – magyarázza tervét a dizájner, akinek munkáján valóban visszaköszönnek a válogatott kávébabok gyümölcsös színei és a kétéves kávécserjék zöldes árnyalatai is. Muller szerint azonban a legnagyobb kihívás az volt, hogy a 15.000 négyzetméteres, nagyrészt ipari stílusú szentélyt egyszerre barátságossá és varázslatossá tegye az odalátogatók számára.
A Starbucks féle „látványkonyha” egyébként egyre nagyobb trend az iparban, a vállalkozások ugyanis hisznek abban, hogyha közelebb hozzák a vendégeik számára a cég belső működését, akkor azzal szorosabbá fűzik a vásárló és a márka közötti kapcsolatot.Nézze meg a galériában, hogy milyen lett a behemót gépekkel telepakolt teátrális méretű Starbucks Seattle-ben!