Egy órán át várakoztatott az ELMŰ a telefonnál

Hat szolgáltató és egy önkormányzat telefonos ügyfélszolgálatát teszteltük: kíváncsiak voltunk, hogy melyik mennyi idő alatt veszi fel a telefont. Egy kivételével zökkenőmentesen eljutottunk az ügyintézőkig, az az egy azonban nagyon kitett magáért.

ELMÜ, 59:28

Délután négy órakor kezdtük el a telefonálgatást, és egyből a legkatasztrofálisabb ügyfélszolgálatba futottunk bele: az Elektromos Műveknél 59 és fél percig csengett a telefon, mire az ügyfélszolgálat kegyeskedett felvenni. Az első tizenöt perc nagyon hamar eltelt. A második negyedórában a kolléganőm kiment a konyhába, és hozott három csokoládét meg két zacskó ropit. Csendben majszoltunk, kihangosítottuk a telefont, majd elkezdtünk beszélgetni. A huszonhatodik percben felcsillant a remény, hogy végre valaki beleszól a vonal másik végén, de hamarosan kiderült, hogy csak a zene halkul néha el. A harmadik negyedben már tudtuk, hogy kivel mi történt az elmúlt héten, és magunkban azon töprengtünk, meddig fogunk jutni az életünk megosztásában, ha mindegyik szolgáltató ilyen hosszadalmas lesz. Aztán a hatvanadik percben csoda történt: felvették a telefont! Egy kedves női hang szólt bele, aki elmondta, hogy nagyon sok bejövő hívásuk van, és nagyon sajnálja, hogy ilyen hosszú ideig kellett várakoznunk: „Legalább ötvenen vagyunk az ügyfélszolgálaton de még így is kevesen ahhoz, hogy a rengeteg hívást egyszerre tudjuk fogadni."

Kék szám: 06-40

Egy kedvezményesen hívható belföldi telefonszám, amit ha vezetékes telefonról hívunk azonos tarifájú a helyi hívással, de díjcsomagtól függően lehet rá kedvezmény is. Mobiltelefonról a szolgáltató által meghatározott, esetleg kedvezményes díjat kell fizetni.

Főtáv, 15:22

Itt már mindenre fel voltunk készülve. Fogyókúrázóknak az ELMÜ és a Főtáv hívása nagyon veszélyes lehet: előkerült egy újabb adag hizlaló sörkorcsolya és két szénsavas üdítőital. Nem kellett sokat várni, legalábbis az előző telefonáláshoz képest, negyedóra után fel is vették a telefont. Sajnos nem volt meg az ügyfélkódunk, ezért nem tudtak semmilyen információval szolgálni. Kérték, hogy keressünk elő egy számlát és telefonáljunk vissza, ha megvan a kód. Elég bürokratikus a rendszer, bár aki egyszer átesik ilyenen, az többet nem téveszti szem elől az azonosítóit.

Főgáz, 01:15

Az első két megmérettetés után már félve emeltem fel a telefonkagylót. Szerencsére unalmas várakozás helyett gyors válasz érkezett a vonal másik végéről. Nem egész öt perc alatt meg is tudtam, hogy miként és mennyiért szerelik le a gázórát a lakásból, ami bizony sokkal idegtépőbb procedúra, mint felhívni a Főgázt.

stockfresh 521258 support-callcenter sizeM

T-Home, 02:55

Ezután következett a T-Home. Nagyot sóhajtottam, már van velük tapasztalatom. Előkerestem az ügyfélazonosítót meg a jelszót, mert hát anélkül eleve reménytelen a próbálkozás. A T-Home-nak ráadásul kiállhatatlan a menürendszere: iszonyú sok opciót kell a különböző szinteken végighallgatni, míg végül eljutunk az ügyintézőhöz. Ha szerencsések vagyunk, mindezt csak egyszer kell végigcsinálnunk – ha nem, akár többször is nekifuthatunk, mert sokszor előfordul, hogy megszakad a vonal.

Telenor, 00:15

A Telenor honlapjára felérve egyből szemet szúrt egy mondat: "ügyfélszolgálat várakozás nélkül". Egyből két vezetékes telefonról hívtuk őket, hogy teszteljük, mi történik, ha egyszerre két hívásuk érkezik be. A kolléganőmnek 15 másodpercig kellett várakoznia, nekem 18-ig, mire beleszólt az ügyfélszolgálatos. Kellemesen csalódtunk a Telenorban: gyors reakcióval dolgoznak, és nem kell végighallgatni az összes menüpontot, erősen el is gondolkodtunk, hogy szolgáltatót váltunk. A Telenor-előfizetők ráadásul ingyenes számon is próbálkozhatnak hétköznap kettőtől négyig, illetve hétvégén kettőtől ötig mert (a mobilszolgáltató honlapján feltüntetett táblázat szerint) ez az ideális időszak az ügyfélszolgálatuk hívására.

Vodafone, 02:59

Sajnos először végig kellett hallgatni az automatát, majd mindenféle kódot kellett bepötyögni, meg menükből választani. Már ez is elég idegtépő, hát még az, hogy az ügyintéző nem tudott válaszolni a kérdésünkre: mennyi kötbért kell fizetni, ha szeretnénk megszüntetni a mobilnet előfizetésünket. Gyorsan átpasszolt a kollégájához, akinek elölről el kellett magyarázni megint az egész sztorit. Egyébként a válasz roppant egyszerű volt, és csak három összeget kellett volna megjegyezni hozzá. Nem hálózaton belül történő hívás esetén a Vodafone is jócskán számláz, mire megoldjuk a problémát.

stockfresh 907902 young-cal

III. Kerületi Önkormányzat, 00:16

Nagyon kedves hölgy vette fel a telefont, precíz és lényegre törő tájékoztatást adott. Aztán körülbelül tíz percen keresztül taglalta az ő fontosságukat, és hogy időnként milyen nehéz útbaigazítani egy-egy érdeklődőt, illetve, hogy milyen kevesen vannak erre a fontos feladatra, és mennyire szükséges lenne emelni a fizetésüket.

Kimaradt valaki? Ne aggódjon, nem hagytuk abba, következő cikkünkben további szolgáltatókat versenyeztetünk a stopperórával!

Tetszik önnek a Dívány Shopaholic blogja? Keressen bennünket a Facebookon!

Blogmustra