Szombat reggel elindultunk, hogy feltérképezzük, megéri-e kimenni az Ausztriában lévő Outlet Centerbe, Parndorfba vásárolni.
Bár évről évre egyre több üzlet képviselteti magát itt, idén valahogy nem olyan a felhozatal, mint azt már megszokhattuk. A több mint százhetven dizájnerbolt olyan árukínálatot sorakoztatott fel, amely drága, de cserébe legalább pocsék is.
Az első csalódás a Mangóban ért minket. A spanyol cég üzlete úgy nézett ki, mint egy turkáló a választék meg egyszerűen rémisztő volt: ormótlan cipők, egyedinek látszani próbáló ruhák, és drága, ízléstelen bőrtáskák. Alig van méret, bár harmincnégyesben és negyvennégyesben legalább nagy a választék. A leárazás meg épphogy csak észrevehető. Szomorúan és csalódottan hagytuk magunk mögött a boltot és megbeszéltük, hogy hazafelé benézünk a biatorbágyi Premier Outlet Mangójába, hogy egyáltalán van-e különbség a kettő között.
A Guessben a farmerok verték a parndorfi felhozatalt, a táskáik viszont meg sem közelítették ezt a mércét. A Gant hozta a formáját: jó minőségű ruhák, de még akciósan is megfizethetetlen áron. Hogy ne csak csajos dolgokat nézzünk, bementünk a Nike-ba is, de azzal a lendülettel egyből ki is fordultunk az üzletből. Csupa gagyi cucc, marha drágán. Van például, évek óta divatjamúlt rikító színű pufidzseki száz, susogós tréning nyolcvan és semmit nem tartó sportmelltartó huszonöt euróért.
Úgy gondoltuk, ha már ezekben a kommersz boltokban nem sikerült szert tennünk semmi használhatóra, felkeressük az igazi dizájnerbutikokat. Mivel a Gucciban még tavaly is nagyon jó áron lehetett táskákat venni, felüdülésképpen arra vettük az irányt. Meglepődve tapasztaltuk, hogy az aprócska, családias hangulatú bolt már sehol sincsen, helyette egy kifejezetten nem leárazott termékeket árusító bolt köszönt vissza. Már akkor éreztük, hogy ez sem lesz a mi helyünk, amikor megláttuk, hogy fehérkesztyűs "inasok" lesik az ember minden mozdulatát, és ha ránézésre nem potenciális a betérő ügyfél, hozzá sem szólnak. Már nem lehet levenni a polcról a táskákat, megfogni és ízlelgetni az érzést, hogy magunkénak tudhatjuk akár csak egy percre is. Igazi sznob luxusüzlet lett belőle, ami azért kellemetlen, mert nem illik az outlet stílushoz. A múltévben a legolcsóbb táska 160 euró volt, idén 240 (túl kicsi, de csúnya).
A pasiknak viszont kedvezett ez az átalakulás. Gyönyörű férficipők sorakoznak a polcokon, igaz, mesés áron. Az igényes, jól megmunkált nem giccses lábbelik ára 160 eurónál kezdődik, ami a női részleghez viszonyítva mind árban mind kinézetben roppant figyelemreméltó, ugyanis női csizma háromszázötven euró alatt nem volt. Bár, ha lett volna, az sem változtatott volna a helyzeten, mert baromi rondák voltak.
A siralmas, több órás hercehurca után két, viszonylag új boltban megtaláltuk a számításainkat: a Giorgio Armaniban és a Desigualban. Mindkettő kellemes csalódás: jó a légkör, hagyják nézelődni a betérőt, és elérhető áron lehet hozzájutni dolgokhoz. Az Armaniban egy gyönyörű fehér ing például 60, a spanyol Desigualban egy farmer 49 euróba kerül.
A ruhakérdést egy időre pihentettük, és elkezdtünk női lábbelikre vadászni. Erre a legideálisabb hely számunkra a Salamander volt. Vagyis lett volna, mert innen is eltűntek a márkás de olcsó termékek, és helyettük kevésbé ismert dizájnerek áruit lehet megvenni nagyon drágán, leárazva 240 eurótól. (Akkor már inkább a Gucci.) Benéztünk még pár csalogató üzletbe, de sehol nem leltünk ideális csizmára. Két óra járkálás után feladtuk a keresést.
Idegesítő volt a tömeg (mindenki csak nézelődött, alig vásárolt pár ember), Parndorf meg kiábrándító: elmúltak azok az idők, mikor megérte ide kijárni vásárolni.
Fáradtan és kizsigerelten vonszoltuk magunkat az autóhoz, és arra gondoltunk, ha az oly' híres Parndorf ekkora csalódás volt, akkor mit fog hozni a hazai Premier Outlet.
Sajnos az összes boltba nem tudtunk benézni, mert zárás előtt két órával értünk oda, de a spanyol divatcég üzletét és a Nike-ot szemügyre vettük.
A Biatorbágyon lévő kereskedelmi outlet Mango boltjában egy az egyben az a felhozatal, mint ami az osztrák testvérüzletében, mégis sokkal rendezettebb a kinézete. Minden szépen össze van hajtva, és az ott dolgozó lányok is nagyon készségesek. Ugyanez a helyzet a Nike kereskedésében is, azzal a különbséggel, hogy nem csak a parndorfi felhozatal található meg a polcokon. Az árak 500-1000 forinttal drágábbak a Premier üzleteiben, mint Parndorfban, de megéri ennyivel többet fizetni a göncökért, mintsem utazni értük majdnem 400 kilométert és üzemanyagra plusz pályamatricára kifizetni huszonötezer forintot.
Tetszik önnek a Dívány Shopaholic blogja? Keressen bennünket a Facebookon!