7 nassolnivaló, amit ne vegyél meg a szupermarketben!

Amikor a pénztárnál kígyózó sorban várakozol, könnyű elcsábulni a finom snackek láttán. Csak épp az egészséged szempontjából nem biztos, hogy megéri!

A bolti nasik veszélye abban rejlik, hogy elképesztően finomak tudnak lenni, tápanyagtartalmuk viszont az üres kalóriák miatt gyakran a nullához közelít. Persze, ha néha-néha benyomsz egy zacskó chipset, de egyébként egészségesen, változatosan étkezel, abból nem lehet különösebb baj. Ha viszont túlzásokba esel és egész étkezéseket helyettesítesz velük, annak hosszú távon kellemetlen következményei lehetnek. A Daily Meal összeszedte, hogy melyek azok a termékcsoportok, amikkel – többek között a magas cukor- és nátriumtartalom, a transzzsírok jelenléte, vagy a soványka tápérték következében – a legnagyobb kockázatot vállalhatod.

Szeletes csokoládék

Miközben az étcsokoládé fogyasztása kifejezetten jótékony hatású, addig szeletes társaira pont az ellenkezője az igaz. Általában tömve vannak cukorral és mesterséges anyagokkal, ráadásául a reklámok hiába állítják azt, hogy a ropogós mogyoródarabkáktól (vagy más tetszőleges tölteléktől) majd elmúlik az éhséged, valójában igen kevés értékes tápanyagot tartalmaznak.

Kukoricasnackek

Lehet, hogy finomak, de nem valami egészségek. A cikkben említett termékbe például számos adalékanyag kerül. Azok a kis falatkák talán ártatlanul festenek, de jobb ha tudod, hogy 11 darabbal már 140 kalóriát (és 210 milligramm nátriumot) vihetsz be a szervezetedbe. De ki az, aki meg tud állni 11-nél?

Minifánkok

Attól, hogy mininek hívják őket, ugyanakkora kalórialöketet jelentenek, mint más édességek. Négy ilyen fánkocskákban akár 260 kalória és 17 gramm cukor is lakozhat, összetevőik között pedig olyan „finomságok” szoktak szerepelni, mint a cellulózgumi, a nátrium-alumínium-foszfát vagy a zsírtalanított szója-liszt.

Mielőtt megvennél egy terméket, olvasd át az összetevők listáját
Mielőtt megvennél egy terméket, olvasd át az összetevők listájátFotó: Shutterstock

Előrecsomagolt sütik

Elgondolkoztál már rajta, hogy az előrecsomagolt sütik, torták és snackek miért állnak el hosszú hetekig a boltok polcian? Hát azért, mert vajmi kevés közük van ahhoz, amit a nagyid süt neked: hidrogénezett olajokban, vegyszerekben és cukorban gazdagok. Ha valami „gyümölcsös”, az sem jelent garanciát semmire. Ezek a snackek gyakran cukros gyümölccsel vannak töltve és cukros mázzal vonják be őket. Létezik olyan termék is, ami nem kevesebb, mint 500 kalóriával, 25 gramm zsírral és 30 gramm cukorral sokkol.

Gumicukrok

Vannak ugyan cukorkák, amelyek fogyasztásából a felhasznált diófélék vagy kakaó miatt előnyöd is származhat, a gumicukrok azonban nem tartoznak közéjük, hiszen jellemzően színtiszta cukorból, zselatinból és színezékekből állnak. Ha mégis elcsábulnál, azon veheted észre magad, hogy a vércukorszinted hullámvasutazásba kezd, arról nem is beszélve, hogy a csomó extra kalória ellenére hamarosan újra meg fogsz éhezni.

Cookie-k

Hidrogénezett olajok, stabilizátorok, kukoricaszirup, továbbá rengeteg kalória, cukor és zsír. Ugye, hogy így már nem is annyira étvágygerjesztő az a cookie? Ha már csokis kekszre a vágysz, jobban jársz, ha magadnak készíted el.

Burgonyachipsek

Különbségek persze akadnak, de a lényeg változatlan: a chipsek arról híresek, hogy dúskálnak a zsírban, a sóban és az olajban. Ez már csak azért is rossz hír, mert nem lehet velük leállni. Ha a tévé előtt ülve elkezdesz nassolni, hirtelen azon veheted észre magad, hogy észrevétlenül lecsúszott a zacskó teljes tartalma.

Most, hogy már tudod, milyen termékeknél érdemes önuralmat gyakorolnod, mutatunk helyettük néhány egészségesebb alternatívát is. 

Mustra