Le a ráncokkal! Így őrizheted meg sokáig a bőröd fiatalságát

Drága krémekkel és kezeléssel próbáljuk a lehető legtovább fiatalon tartani bőrünket, de sokszor elfelejtjük, hogy ezért mi magunk is sokat tehetünk, ha egy kicsit odafigyelünk az életmódunkra.

Bőrünk árulkodó szerv, legelsőként mutatja az öregedés jeleit: ráncok és szeplők jelennek meg rajta, elvékonyodik és megereszkedik. A Skin Cancer Foundation szerint 70 éves korára minden öt amerikaiból egy bőrrákkal küzd majd. A jó hír, hogy a bőröregedés folyamata és a bőrrák kockázata is csökkenthető három egyszerű lépésben: kerüld a közvetlen napsugárzást, tervezd meg tudatosan az étrendedet és használj klinikailag igazolt hatóanyagú bőrápolási termékeket. A CNN szerint ezek közül bármely életkorban a lehető legfontosabb a bőrünk naptól való védelme.

shutterstock 111048587

Süss fel nap

A nap kétféle ultraibolya sugárzást bocsájt ki, amelyek elérik a Földet: az UVA-t és az UVB-t, mindekettő a bőr DNS-ében tesz kárt. Éppen ezért az UV sugarak felelhetnek a bőrrák kialakulásáért.

Az UVA sugarak kevésbé intenzívek, a bőr barnulását, mélyebbre hatolva pedig a ráncok megjelenését okozzák. Minden napsütéses órában jelen van, áthatol a felhőkön és az üvegen is. A szolárium barnító kabinjai is UVA sugarakat bocsájtanak ki, amik 12-szer erősebbek a napsugárzásnál, ezért külünösen károsak.

Az UVB sugarak ugyan nem hatolnak olyan mélyre a bőrben, de sokkal intenzívebbek, és kulcsszerepük van a bőrrák kialakulásában. Leginkább 10 és 16 óra között védd magad tőlük, áprilistól októberig a legerősebbek. Az American Academy of Dermatology azt javasolja, hogy tartózkodj árnyékban, amikor csak teheted, védd ruhákkal a tested, és használj legalább 30 faktoros naptejet, azokon a bőrfelületeken, amiket ér a nap. 15-30 perccel azelőtt kend fel, hogy kimennél a napra, és két óránként kend újra magad.

A bőröd elárulja, hogy mit eszel

Az egészséges étrend szintén fontos a bőröd védelmének érdekében. Dr. Nicholas Perricone bőrgyógyász és táplálkozási szakember azt tanácsolja, hogy alakíts ki magadnak antioxidánsokban gazdag diétát, egyél sok zöldséget, gyümölcsöt, fehérjét és egészséges zsírokat, mellette pedig csökkentsd a cukor, a finomított szénhidrátok és a transzzsírok bevitelét. Ha pedig teheted, kávé helyett válts zöld teára.

shutterstock 311459951

Válassz gondosan kozmetikumot

A bőröd megóvásának érdekében használj olyan bőrápoló termékeket, amiket az egészségének megőrzése érdekében fejlesztettek ki. A hidratálók segíthetnek a bőr szárazságán, de nem tartalmaznak olyan összetevőket, amik javítják a szerkezetét. Figyelj rá, hogy a termék tartalmazzon antioxidánsokat, beleértve a C-vitamint, alfa-liponsavat, polifenolokat és CoQ10-et, de tartasd szem előtt azt is, hogy a minőségük márkánként eltérhet.

Válassz olyan bőrápolót, ami az egyéni igényeidhez is alkalmazkodik, ha pedig nem éred el azonnal a kívánt eredményt, ne keseredj el, próbálj ki más termékeket vagy fordulj bőrgyógyászhoz.

Ne felejtsd el, hogy a bőröd egészségének megőrzése érdekében fontos a megfelelő étrend, a stresszkezelés, a rendszeres testmozgás, a rendszeres alvás és a dohányzás mentes élet is.

Mustra