8 egészségügyi érv az éhgyomori vízfogyasztás mellett

Zanza!

Sokat és sok helyen olvashat arról, hogy mennyire fontos, hogy igyon, ennek ellenére az emberek többsége nem fogyaszt elég folyadékot. Pedig a pozitív példa is rendelkezésre áll, méghozzá tömegével, ahogyan a lifehack.org cikkéből kiderül. A japán emberek – bár ebbe a genetika is belejátszik – kevésbé szenvednek a magas vérnyomás, a cukorbetegség vagy az elhízás rémétől, mint az európai társaik, és ennek egyik oka egy olyan szokás amit nem nehéz magunkévá tenni.

shutterstock 100519750

A lényeg: aki ha reggelente, éhgyomorra iszik vizet, sokat tesz az egészségéért. Persze a mennyiség nem mindegy, éhgyomorra ez négy adagban 640 ml-t jelent, ami azért nem kevés, hiszen több, de ezt nem egyszerre, hanem eloszlatva, ébredés után és fogmosás előtt kell elkortyolni. És még valami: ezután enni csak 45 perc múlva szabad, illetve az étkezések előtt fél órával, illetve utána 2 órával szintén egy – egy pohár víz fogyasztását írja elő a hagyomány, ami összesen közel két liternyi folyadék.

A hajtás után pedig elovashatja, pontosan milyen előnyökkel is jár, ha ezeket a szabályokat betartja. 

1. Segít megszabadulni a méreganyagoktól

A megfelelő mennyiségű víz fogyasztása a beleket is mozgásra ösztönzi, illetve fokozza a kiválasztást, amivel a szervezet gyorsabban és hatékonyabban szabadulhat meg a káros anyagoktól. Ez pedig jobb közérzetet eredményezhet, frissebbnek, energiával telinek érezheti magát.

2. Javítja az anyagcserét

Ráadásul nem is csak kicsit! A megfelelő hidratáltság 24%-al is felgyorsíthatja az anyagcserét, ami hatalmas segítség lehet a diétázók számára, hiszen így könnyebbé válik a fogyás. A megfelelő mennyiségű víz, főleg éhgyomorra fogyasztva ráadásul tisztítja a vastagbelet, és a jó emésztés egyik fontos alapja a súlycsökkentésnek. 

shutterstock 146471507

3. Éhes vagy szomjas?

A fogyást a víz egy másik, érdekes oldalról is támogatja.  Az ételek utáni sóvárgás mögött legtöbbszördehidratáltság áll, és ha nassolás helyett inkább iszunk, akkor az éhség is ritkábban kopogtat majd, és így a fogyás, illetve a súly megtartása pedig könnyebb lesz.

4. Savtúltengés ellen

A népesség jelentős részének jelent gondot a savtúltengés, vagy a reflux. Természetesen az orvosi kivizsgálást nem helyettesíti, de sok esetben nagyban javít a helyzeten a víz. Fogyasztása után ugyanis hígítja a gyomorsavat, amivel a gyomor nyálkahártyája is fellélegezhet, és előkészíti a gyomrot a következő étkezésre is.

5. A bőrnek is jó

A dehidratáció miatt mélyülhetnek a ráncok és a pórusok is nagyobbak lesznek, ám egy tanulmány szerint ha valaki éhgyomorra megiszik 500 ml vizet, akkor az javítja a vérkeringést, és ettől a bőrünk is ragyogni fog. És persze azzal, hogy az ivás segít megszabadulni a méreganyagoktól, ez a hatás csak fokozódik.  Persze a bőr hidratálásának folyamata nem újdonság, ám sokan elfelejtik, hogy azt nemcsak kívülről, krémekkel, hanem belülről, vízzel is támogatni kell, sőt, ez utóbbi a leghatékonyabb módszer (főleg időben elkezdve).

6. A hajnak is fontos

A hajszálak egynegyedét szintén víz alkotja, így ahhoz, hogy egészséges, fényes hajkoronája lehessen, hidratálnia kell! Persze ehhez nem kell éhgyomorra innia, enélkül is működik a trükk, de úgy azért hatásosabbb. 

shutterstock 291264515

7. A húgyhólyag és a vese egészségét is szolgálja

A húgyhólyag és a vesék egészsége közvetlenül is érinti a hidratáltság. Azon túl, hogy a vesék kiválasztása fokozódik, ezzel pedig nehezebben alakulnak ki lerakódások A fertőzések ugyanis könnyebben alakulnak ki, ha a vizelet sokáig pang a hólyagban. Ha többet iszik, hígabb vizelettel számolhat, amit többször ürít, így elérve a természetes ritmust, melyre a kiválasztó szervrendszereknek szüksége van.

8. Segít a védekezésben

Bizony, a víz az immunrendszer, egészen pontosan a nyirokkeringés optimális működéséhez is kell. Ha pedig a nyirokkeringés megfelelő, akkor a fertőzéseknek is kisebb esélye van a szervezet védekezőrendszere ellen.

Blogmustra