Bár az iskolás éveinket már jó régen magunk mögött hagytuk, egy dologra mindenképpen emlékszünk: szinte minden órán (legyen szó matematikáról vagy éppen fizikáról) egyetlen dolgot ismételtünk. Egy friss kutatás szerint ez nem igazán jó: a szakértők arra jutottak, minél több dolgot végzünk egyszerre, annál jobban rögzülnek az információk – olvasható a PSYBlog oldalán.
Ennek a technikának egyébként angolul interleaving a neve és ha szemléltetni szeretnénk, akkor képzeljük el, hogy a teniszjátékosok egyszerre gyakorolják a tenyeres és a fonákütést, a zenészek pedig a skálázást, az apreggiót és az akkordokat.
Mivel jelenleg az esetek legnagyobb részében ez nem így történik, a szakértők kíváncsiak voltak arra, mi lenne, ha. Gyerekek két csoportra osztottak: az elsőben csak egyetlen matematikai technikával foglalkoztak, a másodikban viszont olyan kihívások elé állították őket, amelyek több technika együttes használatát igényelték.
Az eredmények? Elég meggyőzőek: a másnapi teszten az utóbbi csoportba tartozó gyerekek 25, az egy hónappal későbbin pedig 76 százalékkal jobb eredményt értek el. Az egyetlen hátrány (ami az eredményekből is látszik), hogy eleinte nehéz alkalmazkodni hozzá. Viszont megéri, ugyanis ez a módszer sokkal inkább készteti az agyat és az elmét arra, hogy keményebben dolgozzon.
A kutatás eredményei a Journal of Educational Psychology-ban jelentek meg.