Egy új felmérésből kiderült, hogy miközben egyes fejlett országokban a Facebook egyre cikibbnek számít a fiatalok között, addig a magyarok változatlanul szívesen szöszmötölnek vele. Ami sokkal érdekesebb, hogy magyarok is beleszaladtak már olyan helyzetbe, hogy a facebookos jelenlétük miatt származott valami káruk a munkahelyükön, hiszen 5 százalékuk vallott erről. Hogy pontosan milyen gondokat okozott a felelőtlen lájkolgatás és posztolgatás, azt sajnos nem derült ki. Annak ellenére viszont, hogy valószínűleg majdnem minden irodai dolgozónak van legalább egy olyan szerencsétlen ismerőse, akinek a munkahelyén letiltottak szinte mindent, a kutatás szerint csak a munkahelyek 8 százaléka korlátozta eddig a Facebook-használatot.
Az ArvaliCom kutatásában 503 főt kérdeztek meg, a válaszadók 64 százaléka nő volt, 36 százalékuk férfi, a korosztályok pedig egyenletesen oszlottak meg, tehát nagyjából egyenlő számban akadtak idősek is és fiatalok is. Mint kiderült, a 4,7 millió regisztrált magyar 88 százaléka naponta, 55 százaléka pedig ezen belül többször is használja az oldalt, úgyhogy nem csoda, ha belefutnak egy-egy nem kívánt helyzetbe. A számuk ráadásul tovább is fog nőni, ugyanis a felhasználók 45 százalékkal többet jártak Facebookra. Arra is van persze válasz, hogy miért: a megkérdezettek 30 százaléka azért, mert szereti, 22 százalékuk életében fontos szerepet is játszik, 3,6 százalék pedig függőnek vallotta magát. 8 százalék viszont utálja.
Arra is vonatkoztak kérdések, hogy miket szeretnek illetve miket utálnak a felhasználók. A babás képek idegesítik a legkevésbé az embereket, mindössze nyolc százalékot fárasztanak, és az állatok is csak minden tizedik embert zavarnak. Nincs ekkora szerencséje viszont az idézeteknek, amikből például Oravecz Nórának szinte egy egész márkát sikerült kiépítenie. A Facebook-használók 20 százalékát bosszantja ugyanis, ha felkerül egy ilyen a falára. Mondjuk, a kutatás tanulsága szerint a felhasználók hat százalékát már pusztán önmaga is idegesíti. Érdekes még, hogy a magyarok valamiért nem bánják a hirdetéseket (64 százalékot nem zavarja), és rengetegen (85 százalék) még rá is kattintanak időnként néhányra.
Egy korábbi cikkünkben összegyűjtöttünk pár dolgot, amivel könnyen kellemetlen helyzetbe hozhatja magát munkahelyén, ha a Facebookon teszi közzé őket. Az egyik - és valószínűleg a legfontosabb - ezek közül, hogy soha ne fecsegjen a cége bizalmas ügyeiről, mert ezért bárhol lazán kicsapják. Szintén elég nehéz helyzetbe kerülhet, ha túl sokat magyaráz politikáról, vagy sokat hepciáskodik vallási vagy szexuális hovatartozással kapcsolatban. Az sem mindegy persze, hogy kiket/miket vesz fel ismerősnek, összefér-e a munkahely szellemével. A Díványnak nyilatkozó szakember szerint fontos, hogy az ember ne legyen például túlságosan kihívó se, azaz nem mindegy mondjuk az sem, hogy milyen képek kerülnek fel az oldalra.