Szomorú vasárnap: kínosan kicsike Hó-Show

Zanza!

A kellemes meglepetés az volt, hogy vasárnap ingyenesen lehetett belépni a Hungexpóra, mivel előző nap bombariadó miatt az egész rendezvényhelyszínt ki kellett üríteni. Ez tényleg kedves a szervezők részéről. De ettől kezdve sajnos az egész kiállítás elkeserítő volt.

Az ÉLMÉNY idén is garantált” – hirdeti a rendezvény weboldala - „A téli hangulatot többek közt az ingyenes korcsolyapálya teremti meg, amely ötletes megoldásokkal behálózza a kiállítás területét. Kalandvágyó látogatóink próbára tehetik magukat az 1 000 m2 –es lesiklópályán és a sífutópályán.

A street sportok jegyében a bringásoknak kedvezünk, hiszen felépül egy korlátokkal, lépcsőkkel felszerelt bicikli pálya, ahol kerékpártesztelésre is lesz lehetőség.

A kiállításon kedvezményesen vásárolhatnak felszereléseket, különböző kiegészítőket biciklijükhöz. Bemutatjuk az idei és jövő évi modelleket és megismerkedhetnek többek közt a Cube, Shimano, Campagnolo, Gepida márkák kínálatával is. Ne hagyjon ki egy ilyen akciós vásárlási lehetőséget a karácsony előtti időszakban.

Mászófalat, jégfalat mászhatnak az outdoor sportok kedvelői. Azokat, akik más jellegű mozgásra vágynak várja a fittness és cardio gépeket kiállító „részlegünk”.

És a Hungexpo becsületére legyen mondva, a fent ígérteket nagyjából meg is találtuk a rendezvényen. Másvalami hiányzott. A kiállítók. Ezt egyébként bizonyára a szervezők is érzékelték, mivel a weboldal kiállítói lista alpontja alatt ez az üres oldal ugrik fel. Ezek a csúnya rendszergazdák, nem éppen ezt rontották el?!

Időközben a Hungexpo sajtóosztályáról betelefonáltak a szerkesztőségbe, hogy korrigáljuk a cikket, mivel az általam üresnek aposztrofált weboldalon valójában igenis ott van a kiállítói lista, csak jobban kell nézni. Beismerem, igazuk volt. Nézzék csak meg jobban az oldalt, és kattintsanak a pici ABC ikonra, rögtön megjelenik majd az abc. A következő, logikus lépés, - felfoghatatlan, hogy miért nem szúrt szemet azonnal - hogy az egyes betűkre kattintunk, és akkor megjelenik az adott betűvel kezdődő kiállítók listája. Hogy nem vettem észre???

Egy csúszás 200, öt csúszás 1000
Egy csúszás 200, öt csúszás 1000

De mivel személyesen is ott jártam, el tudom mondani, hogy a nagyobb utazási irodák közül mindössze négy, a Neckermann, az OTP Travel és a Grand Tours, meg a tandtsport képviseltette magát. Minden évben ki szoktam menni erre a rendezvényre, és évek óta figyelem a hanyatlását. Nyilvánvaló, hogy az irodáknak nem éri meg pénzt áldozni a jelenlétre, és a látogatók száma is egyre csökken. Az ingyenesség ellenére is, nemhogy tömeg nem volt, hanem kifejezetten kevesen voltak. A tandtsport standján elbeszélgettem az ott tartózkodó munkatársakkal, akiktől először is azt kérdeztem meg, hogy biztos-e hogy csak ekkora a kiállítás és nemcsak én nem vettem észre egy másik termet. Szomorúan bólogattak, bár arra a kérdésre, hogy jövőre ott lesznek-e, még értelemszerűen nem tudtak válaszolni.

Utazásszervezőkből kevés volt
Utazásszervezőkből kevés volt

Nagyobb volt a választék síruha, sícipő és más sífelszerelések terén. Esetükben viszont az árak voltak horrorisztikusak. Bár a hagyományoknak megfelelően mindenhol, vagy majdnem mindenhol volt valamilyen kedvezmény azoknak, akik ott a helyszínen vásároltak, az árak szerintem így sem reálisak egy átlagos magyar vásárlónak.

A márkás cuccok drágák az átlagvásárlónak
A márkás cuccok drágák az átlagvásárlónak

Egy síkabátot 30-50-80 ezer Ft körül lehetett vásárolni, - hozzáteszem, hogy ezek azért mind márkás cuccok, és nem is néznek ki rosszul, - de azért a kabát mellé még ugye nadrág, cipő és számos egyéb ruhadarab is szükséges.

Az egyik legjobb akció a Fundangónál volt, ahol több modellből lehetett válogatni úgy, hogy bármelyik kabát-nadrág együttesért „csak” 50 000 Ft-ot kértek.

A szemüvegek és a jobb kesztyűk is tízenezrekbe kerültek, szóval aki netalántán életében először készül síelni, gazdag és még semmilyen holmija nincs, az könnyen több pénzt otthagyhat, mint amennyibe egy jobb egyhetes síút kerül. (Hogy ne kelljen találgatni: szerintem 150-180 ezer forintból már nagyon színvonalas egyhetes útra lehet menni.)

A kíváncsiság kedvéért hazafelé benéztem egy Aldiba, mert emlékeztem, hogy sífelszerelést hirdettek a szórólapjukon. Ott 20, illetve 16 ezer forintba kerül egy síkabát és nadrág. Azt fontos tudni, hogy ezek nem bóvlik, hanem (mielőtt valaki nekiállna megírni az őt ért csalódásokat, hangsúlyozom, hogy általában) nagyon jó, a márkagyártókékkal vetekedő minőségű termékek.

Jobban jártak azok, akik használt sílécet, snowboardot vagy cipőt akartak vásárolni, ezekből egész nagy volt a választék. Nem feltétlenül kifizetődőbb, de mi már évek óta a helyszíni bérlést választjuk, mert a tárolás, az évenkénti waxolás és a szállítás elég nagy macera, és ráadásul a kint bérelt lécek nagyon jó minőségű, egy-két éves darabok.

Az én konklúzióm, hogy ha normális látogatóként kifizettem volna az 1700 forintos belépőt, - nem ennyit, mert akkor is a férjemmel együtt mentünk volna, ami ugye már 3400 a családi kasszából, egy negyed pár márkás síkesztyű ára - akkor úgy éreztem volna magam, mint akit nagyon becsaptak. Még akkor is, ha az árban benne volt a Spa&Wellness, a Terepzóna és az Ízek és Borok, gasztronómiai kiállítások látogatása is, az elsőről a beszámolót lásd a keretben.

Az élet nem csupa wellness

A Spa&Wellness már jónéhány éve együtt van a Hó Show-val, bár volt idő, amikor a kiállítók külön pavilonban kaptak helyet. Én már előre elhatároztam, hogy veszek néhány illóolajat, meg jó kis fürdősókat, mivel azt korábban mindig lehetett kapni. Csakhogy idén egyetlenegy illóolajárus volt kint, akik egy valóban nagyon jótékony hatású mentaolajat (a levágott végtagot nem növeszti vissza, de egyébként szinte mindenre jó) árusítottak, viszont sajnos a kis illóolajos üveg méretű kiszerelés 3000 forint volt, szemben a hagyományos, 600-1000 forint körüli árral. De örüljünk nekik, mert a fent említett cégen kívül egyetlenegy hasonló profilú árus nem volt. Illetve nem igaz, mert egy kedves kínai hölgy az egyik pavilonból kiugorva a kezembe nyomott egy termékmintát, az általuk forgalmazott számos méregtelenítő talptapasz egyikéből. Udvariasan megálltam, hogy érdeklődjek, hol vásárolhatóak meg a termékek, de az derült ki, hogy sajnos Magyarországon sehol, viszont ha írunk levelet a weboldalon található címre, akkor küldenek belőle.

Korábban jellemző volt, hogy jónéhány jacuzzi és szauna, infraszauna forgalmazó is épített standot, ahol meg lehetett nézni a választékot és ábrándozni arról, hogy de jó volna egy kis szauna otthon a lakásban. Most csak egy két jacuzzi szomorkodott a pavilonban, amiket a látogatók messze elkerültek, mintha a Jacuzziról már álmodozni is túlzó luxus lenne. Egész nagy érdeklődés mutatkozott viszont a rendezvényeken elmaradhatatlan svájci tévéshopos szeletelő-turmixgép bemutatója iránt.

Válság van - a jacuzzik mellett álmodozni sem áll meg senki
Válság van - a jacuzzik mellett álmodozni sem áll meg senki
Blogmustra