Zanza!

Egy amerikai nő megdöbbent, amikor egy barátja felhívta a figyelmét, hogy a Nutella, amit a gyerekeinek ad reggelire, tulajdonképpen olyan, mintha csokit adna nekik.

Athena Honenberg abban a tudatban élt, hogy a Nutella egészséges, és hasznos tápanyagokkal gazdagítja a reggelit. Amikor megtudta, hogy a krém tápértéke nem nagyon különbözik egy közönséges csokiétól, beperelte a Ferrerót, és követelte, hogy a szerinte félrevezető reklámot vonják ki a forgalomból. A pert elvesztette, az indoklás szerint azért, mert a reklámok soha nem állították, hogy az édesség önmagában garancia lenne az egészséges és teljes, hasznos tápanyagokban gazdag reggelihez, sőt: mindig teljes kiőrlésű kenyér, narancslé és sovány tej társaságában mutatják.

Ráadásul a reklámban minden esetben nagyon óvatosan kimért mennyiségről van szó, a kenyérre sosem kennek egy evőkanálnál többet. A Slate magazin az ügy kapcsán továbbment, és kiderítette, hogy a Nutellát övező hisztéria egyenesen nevetséges: igaz ugyan, hogy a tápértéke nem különösebben baráti, cukron és zsíron kívül nem sok mindent tartalmaz, de még mindig magasan jobb választásnak bizonyul, mint az Amerikában reggelire fogyasztott lekvárok legnagyobb része, vagy a szintén nagyüzemi méretekben fogyó agyoncukrozott pelyhek (ezekből tavaly 6,41 milliárd dollárnyi fogyott). Érdekes például, hogy a finomított cukortól fehér Kellogg's Frosted Flakes ellen nem folyik semmiféle gyűlöletkampány, noha az is hasonlóan egészségesnek állítja be a terméket.

Blogmustra