A hal és olívaolaj jót tesz az anyatejnek

Olvasási idő kb. 1 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

Egy spanyol felmérés szerint a kismamák 94%-a helytelenül táplálkozik a szoptatás idején. Nekik javasolják a halban és zöldségekben gazdag étrendet.

A szoptató kismamák táplálkozását illetően a legutóbbi információt a spanyol Universitá di Granada egy kutatása szolgáltatta, miután 34 kismama tejét analizálva arra jöttek rá, hogy az anyukák 94%-a helytelenül táplálkozik. Miért is? Túl sok a fehérje és a kevés zsír, ami fordított diétának is tűnhet, A és E vitamin alig, vas pedig szinte semmi.

Felvetődik tehát a kérdés, hogy a vizsgált kismamák vajon mit ehetnek. Hisz azt tudjuk, hogy a gyermek fejlődésének alapvető feltétele az anyatej megfelelő összetétele.

Mit ehetnek tehát a kismamák az oly sokszor ajánlott leveseken kívül? A kutatók szerint a lehető legjobb megoldás a változatos étrend, vagyis friss zöldség és gyümölcs, valamint az Omega-3-ban gazdag hal, a tejtermékek és az olívaolaj. Ami viszont nem újdonság, az a változatos étrend a mamának, ami az anyatejen keresztül a babának is sok finomságot adhat.

Elkerülendő ételek, ahogy ezt a nagymamáink is tudták, a hagyma, fokhagyma és a káposztafélék. Ezenkívül semmi kávé, tea és koffeines üdítők, mert a babának néha aludni is kell.

dívány.hu ‎
dívány.hu ‎
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

Világom

Egy lélek sem lakik a menekülő keresztények szigetén: ma már csak egy magányos templom őrzi Nozaki titkát

Több mint 250 éven át titokban őrizték hitüket azok a japán keresztények, akik a hatóságok elől az ország legtávolabbi szigeteire menekültek. Nozaki az egyike volt azoknak az elszigetelt menedékhelyeknek, ahol a kereszténység követői a vallási tilalom ellenére is fenn tudták tartani közösségeiket. Noha a Nagaszaki prefektúrához tartozó apró sziget ma már lakatlan, különös múltja miatt mégis sokan kíváncsiak rá.

Világom

Betiltották a középkorban a gombot: nők nem viselhették

A pazarlás visszaszorítása érdekében egészen szélsőségesnek tűnő rendelkezések korlátozták a középkori olasz városok lakóinak kinézetét. Többek között gombot sem hordhatott mindenki, de a hajviseletet és az otthoni öltözködést is szabályok közé szorították.

VIP

Fehérjepor nőknek: marketingfogás, vagy tényleg szükségünk van rá?

A fehérjeporokról sokan még mindig azt gondolják, hogy elsősorban testépítőknek vagy élsportolóknak valók, miközben egyre több hétköznapi ember használja őket a mindennapi étrend részeként. De valóban szükség van rájuk, vagy inkább csak kényelmi és marketingtermékekről van szó?

Testem

Felturbózott vitamin lehet hatékony az Alzheimer-kór ellen

A szakemberek egy olyan megoldást kerestek a neurodegeneratív betegségek kezelésére, mely nemcsak a folyamat lassítására képes, hanem gyógyíthatja azokat a károkat is, melyeket a betegségek okoznak. A K-vitamin egy feljavított változata hatékonyan ösztönözte az agyban lévő „előd-sejteket” arra, hogy neuronokká alakuljanak, pótolva ezzel az elpusztult agysejteket.

Mindennapi

Családtagjaid hangján hívhatnak a csalók: minden pénzed elveszítheted, ha nem vigyázol

A mesterséges intelligencia rohamos fejlődésével egy új, rendkívül veszélyes csalási módszer terjed: a hangklónozás. A kiberbűnözőknek ma már mindössze néhány másodpercnyi valós hangfelvételre van szükségük ahhoz, hogy bárki hangját, legyen az családtag, barát vagy kolléga egyszerűen lemásolják. Ezeket a hangmintákat általában a közösségi médiából vagy korábban titokban rögzített hívásokból szerzik meg.