Milliókat fenyeget az éhezés: elfogyhat a pénz a segélypogramból

Olvasási idő kb. 1 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

Az amerikai szövetségi kormány leállása miatt veszélybe került az a segélyprogram, amely alacsony jövedelmű anyáknak és gyermekeiknek biztosít egészséges élelmiszert.

Amennyiben a kormány nem indul újra, mert nincs megállapodás a költségvetésről, úgy két héten belül kimerülhet a program kerete, és ez milliókat sodorhat az éhezés szélére – írja az APNews

Számtalan családot fenyeget az éhezés

A WIC (Special Supplemental Nutrition Program for Women, Infants and Children) elnevezésű program 8 milliárd dollár értékben biztosít utalványokat a tápszerek megvásárlására, friss zöldséggel és gyümölccsel, alacsony zsírtartalmú tejjel és más egészséges élelmiszerekkel látja el az alacsony jövedelmű háztartásokat. 

A WIC program egészséges élelmiszereket biztosít az alacsony jövödelmű családok számára
Fotó: Ricardo Arduengo / Reuters

Az amerikai szövetségi kormány leállása miatt azonban veszélybe került a program, ugyanis az új fiskális év kezdetével a WIC-nek is új forrásokra van szüksége, amelynek jelentős része a költségvetésből származik. 

Jelenleg 150 millió dollár áll rendelkezésre, ám ez a szakértők szerint hamar elfogyhat. 

A WIC program kétpárti támogatást élvez az Egyesült Államokban és egyes kutatások szerint a programnak köszönhetően csökkent a csecsemőhalandóság, emelkedett a gyermekek születéskori súlya, és erősebb az immunrendszerük, illetve az iskolai teljesítményük is javult. Sokan azért nem kerülnek be a programba, mert úgy vélik, nem jogosultak rá, vagy mert nincs elérhető közelségben WIC-iroda. 

Divany könyv

Vedd meg fél áron a Dívány első könyvét!

A Dívány újságírói által felkutatott történetek fele a 20. század elejének Magyarországát idézi meg, a másik fele pedig a világ tucatnyi országából mutat be egészen különös eseteket.

Tekintsd meg a kötetet, kattints ide!

hirdetés

Becz Dorottya
Becz Dorottya
Becz Dorottya az ELTE Bölcsészettudományi Karán végzett magyar szakon, majd a Bálint György Újságíró Akadémia posztgraduális képzésén szerzett felsőfokú újságíró képesítést. Később elvégezte a Pécsi Tudományegyetem politológia szakát is. Karrierje során dolgozott online médiumoknál újságíróként, szerkesztőként, szövegíróként, valamint projektmenedzserként az állami és a privát szektorban egyaránt. Később szerkesztőként vállalt munkát ismert és kisebb könyvkiadóknál. Három mesekönyv és két felnőtteknek szóló kiadvány szerzője. A Díványnál 2025 januárjában kezdett dolgozni.
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

Testem

Felturbózott vitamin lehet hatékony az Alzheimer-kór ellen

A szakemberek egy olyan megoldást kerestek a neurodegeneratív betegségek kezelésére, mely nemcsak a folyamat lassítására képes, hanem gyógyíthatja azokat a károkat is, melyeket a betegségek okoznak. A K-vitamin egy feljavított változata hatékonyan ösztönözte az agyban lévő „előd-sejteket” arra, hogy neuronokká alakuljanak, pótolva ezzel az elpusztult agysejteket.

Mindennapi

Családtagjaid hangján hívhatnak a csalók: minden pénzed elveszítheted, ha nem vigyázol

A mesterséges intelligencia rohamos fejlődésével egy új, rendkívül veszélyes csalási módszer terjed: a hangklónozás. A kiberbűnözőknek ma már mindössze néhány másodpercnyi valós hangfelvételre van szükségük ahhoz, hogy bárki hangját, legyen az családtag, barát vagy kolléga egyszerűen lemásolják. Ezeket a hangmintákat általában a közösségi médiából vagy korábban titokban rögzített hívásokból szerzik meg.

Testem

Sejtszinten borítja fel agyad működését ez az állapot

Egy friss kutatás szerint a depresszió nemcsak a hangulatot és a gondolkodást érinti, hanem egészen a sejtek szintjéig hatással lehet az agy működésére. A tudósok olyan változásokat találtak az agy és a vérsejtek energiaellátásában, amelyek segíthetnek megérteni, miért jelentkezik a tartós fáradtság, a motivációhiány vagy a „lelassult” gondolkodás ennél az állapotnál.

Édes otthon

Ezeken a helyeken lehet azbeszt a te otthonodban is

Sokan úgy gondolják, hogy az azbeszt rég betiltott építőanyagként a lakásokban már sehol sem okozhat problémát. Azonban Magyarországon ma is rengeteg olyan épület, melléképület és udvari szerkezet áll, amely tartalmazhat azbesztet – gyakran úgy, hogy a tulajdonosok erről nem is tudnak.

Életem

Felújítják az egyik budapesti hidat: így hat a forgalomra

Felújítják a Hajógyári-sziget fő megközelítési útvonalát jelentő K-hidat. Az eredetileg ideiglenesnek szánt szerkezet teljes körű rekonstrukciójára a Budapest Közút Zrt. pályázatot írt ki, a kivitelezés pedig várhatóan 2026 őszén indulhat.

Testem

Ez történik a testeddel, ha minden nap zöld teát iszol

A zöld tea nemcsak a koffein miatt hasznos, hanem az antioxidánsai miatt is. A hatás maximalizálásához napi 3-4 csészényi tea kell, lehetőleg nem forrásban lévő vízzel leöntve, illetve számolni kell azzal is, hogy a zöld tea negatívan hat a vas hasznosulására.