Az Arena Mallban nyílik meg az ikonikus tervező saját márkájának első magyarországi üzlete. Jöjjön hát pár információ annak, aki szeretné őt jobban megismerni.
A 85 éves divattervező Karl Otto Lagerfeldtként látta meg a napvilágot 1933. szeptember 10-én Hamburgban. Igaz, ő néha 1938-at adja meg születési éveként. Idővel pedig azért hagyta el a "t" betűt a vezetékneve végéről, mert úgy gondolta, márkanévként így jobban működik.
Fotó: Keystone / Getty Images Hungary
Egy német arisztokratát alakíttott Paul Morrissey és Andy Warhol 1973-as, L'Amour című filmjében. "Ez volt a leggyerekesebb forgatás" - emlékezett vissza a közös munkára Lagerfeld, aki maga is belekóstolt a forgatókönyvírásba és rendezésbe, igaz, csak rövidfilmesként.
Fotó: Francis Apesteguy / Getty Images Hungary
1976-ban döntött úgy, hogy ezentúl copfban hordja a haját, mert elege lett göndör fürtjeiből.
Fotó: Bertrand Rindoff Petroff / Getty Images Hungary
A szoknyák, amiket 1960 tavaszára tervezett Jean Patou számára, elég rövidre sikerültek, és a kollekció nem is aratott túl nagy sikert. Mondjuk, nem ez volt az első "kudarc". Az első kreációit a márka számára 1958-ban mutatták be egy kétórás show keretében, ahol a sajtó állítólag hangosan nyilvánította ki nemtetszését. Ekkoriban egyébként a Roland Karl nevet használta.
Fotó: Michel Dufour / Getty Images Hungary
Nettó vagyona 200 millió dollár, amiből 42.553 darab Chanel Boy táskát tudna venni. Lagerfeld egyébként 1893-ban lett a híres francia divatház vezető tervezője. Ugyanezt a pozíciót tölti be a Fendi szőrme- és női részlegénél, és persze ott van a saját márkája is.
Fotó: Bertrand Rindoff Petroff / Getty Images Hungary
Ugyan a két egymásba kapcsolodó C betű Coco Chaneltől ered, de Karl Lagfeld volt az, akinek köszönhetően az egyik legismertebb logó lett a világon, hiszen az 1980-as évektől kezdve mindenre rápakolta, amire csak lehetett.
Fotó: Bertrand Rindoff Petroff / Getty Images Hungary
A divattervezés és a filmezés mellett persze egyéb területeken is kipróbálta magát; fotósként és jelmeztervezőként is ismert.
Fotó: Bertrand Rindoff Petroff / Getty Images Hungary
A Vogue magazin saját dokumentumfilmet forgatott róla Lagerfeld Confidential címen. A filmet 2007-ben mutatták be.
Fotó: Bertrand Rindoff Petroff / Getty Images Hungary
Ahogy változott a stílusa, úgy változtak kedvenc kiegészítői is: a monoklit óriási legyezőkre cserélte, hogy bármikor előránthassa azokat, amikor vakuk kereszttüzébe kerül. De azóta védjegyévé váltak az óriási napszemüvegek és a levágott ujjú motoroskesztyű is.
Fotó: Rindoff Petroff/Castel / Getty Images Hungary
2001-ben 42 kilótól szabadult meg 13 hónap alatt Jean-Claude Ray dietetikus segítségével. Fogyásáról könvyet is írt. Az inspirációt az adta, hogy teljesen beleszeretett Hedi Sliman kreációiba, de azokat túlsúllyal sajnos nem tudta volna hordani.
Fotó: Dave Benett / Getty Images Hungary
Eltökéltségét bizonyítja az is, hogy nem iszik alkoholt, nem dohányzik és nem szívesen megy a napra. Előbbit szokásával azért hagyott fel, mert állítólag egy pohár után elalszik, utóbbi kettőt pedig azért kerüli, mert öregítenek.
Fotó: Wikimedia Commons
Szereti viszont a diétás kólát, naponta tizet fogyaszt el az italból. Így talán nem csoda, hogy az együttműködésekre amúgy is fogékony Lagerfeld 2010-ben eleget tett a Coca Cola felkérésének, és szép, új köntösöket tervezett a diétás kolájuk palackjának, majd 2011-ben egy újabb "kollekcióval" rukkoltak elő. Egyes híresztelések szerint a különböző rendezvényeken egy felszolgáló kísérgeti, hogy mindig legyen kéznél kedvenc italából.
Fotó: Bertrand Rindoff Petroff / Getty Images Hungary
2008-ban a Steiff német játékgyárral közösen megalkotta saját játékmackó-mását, amiből összesen 2500 darab készült. Azóta persze macskáját, Choupette-et is "klónózták", és ha valakinek van fölös 500 eurója, be is szerezheti magának a divatvilág legismertebb házi kedvencét.
Fotó: Marc Piasecki / Getty Images Hungary
Az elmúlt pár évtizedben rengeteg múzsája volt, lásd Vanessa Paradis, Kristen Stewart, Cara Delevigne. Ha valakit befogad a kegyeibe, annak a hírességnek bérelt helye van a kifutón, és az eseményeken is az ő oldalán jelenik meg.
Fotó: Shutterstock
Könyvtára 300 ezer kötetből áll. A könyvek azért vannak elfektetve, hogy könnyebben el tudja olvasni a címüket. Saját bevallása szerint reggelente szeret olvasgatni, mégpedig lakása egyik olyan pontján, ahonnan látja a Louvre-t és Szajnát is.
Fotó: Wikimedia Commons
Nem rajong a közösségi oldalakért, és az összes hozzájuk kapcsolodó jelenség közül a szelfiket utálja a legjobban.
Fotó: Dominique Charriau / Getty Images Hungary
Persze a nagy szosölös robbanás előtt sem volt akkora rajongója a technika új vivmányainak. "Nem szeretek mobiltelefonálni, nem akarom, hogy olvasás vagy rajzolás közben megzavarjanak" - nyilatkozta 2011-ben.
Fotó: Wikimedia Commons
Mondjuk, annyira azért nem technofób, elvállalta például, hogy saját rádiócsatornája legyen K109—the studio néven a Grand Theft Auto IV videójátékban.
Fotó: Stephane Cardinale - Corbis / Getty Images Hungary
Egyetlen, a divattervezőről készült összeállításból sem hiányozhat Choupette, akiért gazdája annyira rajong, hogy saját állítása szerint el is venné, ha a törvény engedné.
Fotó: Franziska Krug / Getty Images Hungary
Choupette-nek egyébként több mint 115 ezer követője van Instagramon. Ja, és kétfős személyzet lesi minden kívánságát. Fajtája: birman vagy burmai szent templommacska.
Fotó: Elle
Az Arena Mallban nyílik meg az ikonikus tervező saját márkájának első magyarországi üzlete. Jöjjön hát pár információ annak, aki szeretné őt jobban megismerni.