Björk meghívta rajongóit a fejébe

Olvasási idő kb. 4 perc

Az izlandi énekesnő a VR-rel, azaz virtuális valósággal kísérletezik merészen a június 4-én Sydney-ben megnyílt Björk Digital című kiállításán. Tőle mondjuk nem meglepő a legkorszerűbb technikai vívmányokkal és kütyükkel kísérletezgetés, készített ő már 360 fokban körbejárható videóklipet a Stonemilker című dalához, szóval a most bejelentett, VR Album Exhibition elnevezésű projektben is csak ezt a jó szokását emelte további szintre. A június 4-én, a HTC Vivid Festival keretében megnyílt kiállítás megnyitóján az énekesnő 5 órás DJ-szettel vezette be a látogatókat a virtuális valóság alapú installációkba. Az egyes VR állomások az énekesnő Vulnicura című, nyolcadik stúdióalbumának egy-egy dalához kapcsolódnak, a látogatók a HTC Vive headsetjeinek (igen, ez egyben nyilván reklámkampány is persze) segítségével léphetnek be az egyes dalokhoz kapcsolódó világokba.

A Notget című szám virtuális valóság premierje például nagy felbontású 3D szkennereket, holostúdiót, digitális mozgásrögzítést és videogrammetry technológiát használva olyan zenei élményt nyújt, ami szinte belehelyezi a felhasználót Björk fantáziavilágába. Ezek a digitális megoldások együtt semmihez sem fogható hatást biztosítanak, és nagy valószínűséggel a videóklipek jövőjét jelentik.

Hasonló irányba indultak, csak kicsit kisebbet álmodtak ennél itthon a Müpa marketingesei, amikor kitalálták, hogy a tavaly indult Hangjáték projektjüket most egy augmented reality, azaz kiterjesztett valóság játékkal fogják tovább népszerűsíteni. Az erre szolgáló mobilappot a BlippAR segítségével rakták össze, és már le lehet tölteni.

Screenshot 20160603-175423.png

A játék lényege, hogy le kell tölteni a Google Playből vagy az Appstore-ból az alkalmazást, majd elindítani és a telefont ráirányítani a Hangjáték feliratra. Ettől el is indul a játék, ami alapvetően elég egyszerű, és akik rá vannak csavarodva a nagyon hasonló Piano Tiles-ra, azoknak ismerős is lesz. A lényeg, hogy itt is színes csempéken kell ugrálni, és az ugrálás ritmusában szólalnak meg a hangok. Így lehet Lisztet gyorsítani, Halott Pénzt lassítani, vagy valamilyen teljesen egyedi stílust adni bármelyiküknek, ha pedig rossz kockára ugrunk, elbuktuk a feladatot. Mivel nekünk a szerkesztőségben többféle telefonnal és operációs rendszerrel sem sikerült lejátszani egyetlen számot sem, nem derült ki, hogy végeredményként valóban visszajátssza-e a bénázásunkat a program, csak az, hogy jól el lehet vele marháskodni. Ha viszont nem otthon, a négy fal közt teszi mindezt, akkor a környezete kímélése érdekében nem árt némi ritmusérzék és az adott zenemű ismerete sem.

A telefonos játékot korábban offline lehetett játszani, tavaly először az Allée-ben, majd a Madách téren volt kiállítva a legnagyobb interaktív zenedoboz, amivel egy csomóan szereztek zenét. A legjobban sikerülteket azóta is meg lehet hallgatni a projekt weboldalán. 

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek