Ha valaki beüti a Google-ba a pinup girl kifejezést, oldalakon keresztül nagyon hasonló képekkel fog találkozni. tűsarkú, harisnya, szexi fehérnemű, pózolás - és szinte kivétel nélkül csakis fehér modellek. Az ötvenes években feltűnt stílus az, amit a szexuális liberalizációval társítanak Amerikában, szinte csak bizonyos derék-csípő arányokon múlt kiből lehetett pin-up girl. És a bőrszínen.
Nimisha Bhanot, aki első generációs indiai bevándorló, ráadásul feminista, azonban a saját szemüvegén keresztül akarta megmutatni a világnak, mit gondol erről a műfajról. Ezért állt elő a sorozattal, amely gyönyörű, jellegzetesen dél-ázsiai külsejű nőket ábrázol a jellegzetes pin-up pózokban, ám a megszokottól eltérő kulisszák közt.
Az eredmény egy sorozat, tele ellentmondásokkal. "Azt gondolom, amikor azt láttam, hogy a dél-ázsiai kultúrát is kisajátították, így vágok vissza az összes amerikai sweethartnak, és adok nekik egy olyan indentitást, ami a modern diaszpórát tükrözi" - írta a Huffington Postnak az alkotó, aki azt reméli, hogy képeivel meg tudja értetni nézőivel, milyen bonyolult és összetett a bevándorlók identitása.
Tekintve azonban, hogy a feminizmus egyik fontos toposza a nők szexuális tárgyiasítása elleni harc (márpedig a pin up grafikák és fotók kétségtelenül ezt teszik), Bhanot szülőhazájában, Indiában pedig nagyon is súlyos a nők helyzete (gondoljunk csak a lánymagzatok szándékos elhajtásának ma is teljesen elfogadott gyakorlatára, valamint a rendszeres, nem egyszer halálos végű, akár csoportos nemi erőszakokra), mi nem vagyunk teljesen meggyőződve róla, hogy a legsikeresebb utat választotta. Nézze meg a festményeket és döntse el, ön szerint menő vagy inkább kínos ebben a formában Bhanot feminista szabadságharca?