14 éves lány nyerte az Elite Model Look versenyt

Volt köztük szertornás, táncos és színésznő jelölt is. Visszatérő szlogenként hallhattuk a "Bármit ehetek, nem látszik meg rajtam" mondatot, ezért egy idő után már nem lehetett megkülönböztetni őket. Szerda este a 2010-es Elite Model Look országos döntőjén jártunk, ahol a legjobb testet is díjazták. A nyertes a 14 éves siófoki születésű Hajdú Nikolett lett, de a jelöltek többségében mind nagyon fiatalok voltak.

Az Elite Model Lookot 1983 óta rendezik meg a világ számos országában, és a fődíjat elnyerő lányok előtt tényleg megnyílnak a divatházak ajtói. Mihalik Enikőt 2002-ben ezen a versenyen fedezték fel, világviszonylatban pedig olyan nevek kerültek innen ki, mint Linda Evangelista és Giselle Bündchen, de például a 2006-os győztes Denisa Dvorakova is máig foglalkoztatott modell.

Claudia is itt kezdte

A ' 90-es éveket meghatározó topmodellek közé tartozó Naomi Campbell és Cindy Crawford mellett, Claudia Schiffer is az Elite Model Look nemzetközi modellverseny szárnyai alól került ki. A története szerint 17 évesen egy szórakozóhelyen látta meg egy amerikai divatügynök, s azonnal szerződést is ajánlott neki. Arca lett a Revlon-nak, később Karl Lagerfelddel megismerkedve a Chanel divatháznak, majd az amerikai Guess reklámkampánynak. Innen egyenes út vezetett a Vogue, a Vanity Fair, a Rolling Stone, és számos egyéb neves divatmagazin címlapjaira. Bár  az utóbbi néhány évben egyre több, ragyogását kétségbe vonó, paparazzi fotó jelent meg róla, a L'Oreal és Mango kampányait még most is csak ritkán tudják elképzelni nélküle.

A Millenáris Parkban megrendezett  est koreográfiája nem sokban tért el egy szépségversenytől: a 15 döntőbe választott lány az egymás utáni tourokban különféle ruhákat viselve vonult fel. Láthattuk őket bikiniben és estélyi ruhában is. Az mindenesetre kiderült, hogy őket - egy-két kivétellel - tényleg megtanították magassarkú cipőben járni. Az átöltözés szüneteiben a jelölteket bemutató kisfilmeket vetítették, illetve készült videó a döntő előtti egy hetes felkészítő tábor élményeiről is. Ezekből megtudhattuk, hogy a lányok az ország minden tájáról érkeztek, és volt egy félig Fülöp-szigeteki és egy Seychelles-szigeteki jelölt is.

Bármit ehetek, nem látszik meg rajtam

Többségében mind nagyon fiatalok, sokan alig töltötték be a 14. évüket. Szinte mind elmondták, hogy vonzza őket az utazás, a dinamikus életforma és a szereplés. Volt köztük szertornás, táncos és színésznő jelölt is. A videók tényleg inkább a külsőségekről faggatták a modell aspiránsokat. Visszatérő mondat volt a "Bármit ehetek, nem látszik meg rajtam", így egy idő után nem lehetett megkülönböztetni őket.

Azt az érzést sem tudtam elhessegetni magamtól, hogy nagyon naivak, és hogy a modell-lét nehézségeiről nem igazán világosították fel őket, de például arról sem, hogy sok esetben az érettségi után már sokkal kisebb esélyekkel indulnak, ha igazi karriert szeretnének befutni.

Különdíj járt a legszebb testért

A divatszakma minden szegmenséből felkért, nyolcfős zsűri végül átfogó szempontokat figyelembe véve a 14 éves Hajdú Nikolettet választotta győztesnek, ő hamarosan Sanghajba utazhat a nemzetközi döntőre. Második helyen a szintén alig 14 éves Vári Virág végzett, a harmadik pedig a 16 éves Urbancsek Nikola lett, aki egyébként a legszebb test különdíját is megkapta. Mindhárman automatikusan szerződést kaptak az eseményt hazánkban szervező Visage Model Managementtől.

Idősebb, teltebb modelleket szívesebben nézünk

A reklámvilág nagyobb része a fiatal, fehér bőrű és vékony modelleket szereti foglalkoztatni, miközben jól tűri az egészségügyi szakemberek és a feminista körök kritikáit is. Egy, a Cambridge-i Egyetem által végzett kutatás szerint ugyanakkor a tökéletesnek mondott modellek nemhogy pénzt hoznak, de sokkal inkább ártanak az üzletnek. A kutatásból kiderült, hogy a 25 év alatti nők, még mindig a fiatal, fehérbőrű, extravékony modelleket preferálják, de mára jelentős kisebbségben vannak. A felmérésben megkérdezett 2000 nő többsége ugyanis szívesebben vásárol olyan márkákat, amelyeknek a reklámjában nemcsak hasonló korú, de hozzájuk hasonló külsővel rendelkező modellek szerepelnek. Talán ezt megfontolva, néhány kozmetikai cég már teltkarcsú és színesbőrű modellekkel kínálja portékáit. A nők összességében az elérhető, természetes szépséget tartják hitelesnek, ezért egy amerikai reklámügynökség szerint bevált gyakorlat manapság, ha egy reklámban különböző karakterű modelleket választanak, így több fogyasztói típus is azonosulhat velük.
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek