Van értelme sokfélét sportolni?

Ha túl gyakran változtatsz az edzésterveden, tulajdonképpen csak kalóriát égetsz az edzőteremben, erősödni nem fogsz.

A Women's Healthnek nyilatkozó személyi edzők szerint érdemes azért időt szánni arra is, hogy tényleg kimaxolj egy-egy mozgásformát, az inkább kapkodásnak tűnő túlzott változatosság akár visszás eredményeket is szülhet.

Hagyj időt a testednek

Amennyiben ugyanis minden egyes alkalommal valami mást csinál valaki, nem nagyon ad esélyt a testének arra, hogy hozzászokjon a terheléshez, amire azért mindenképpen szükség van ahhoz, hogy növelhesse valaki az izomtömegét. Nem arról van persze szó, hogy mindig pontosan ugyanazt kéne csinálni. A szép lassan, fokozatosan megnövelt terhelés az egyik személyi edző szerint az, ami aztán lehetővé teszi, hogy valóban megerősödhessen valaki.

shutterstock 527130151

Két hónapra azért szükség van

Érdemes lagalább 6-8 hétig kitartani egy-egy mozgásforma vagy gyakorlatsor mellett, méghozzá úgy, hogy szép lassan növeljük közben a terhelést. Ez azt jelenti, hogy mondjuk három tízes kör helyett háromszor tizenkét guggolást csinál valaki, vagy szép lassan növelni kezdi a súlyokat. Emellett az is működhet persze, ha bármilyen más módon, de nehezíti azért valaki az edzést, például azzal, hogy kevesebbet pihen a gyakorlatok között.

Mikor nehezítsek?

Ezekre a nehezítésekre akkor kell hogy sor kerüljön egyébként, amikor már úgy érzed, hogy tényleg könnyedén és tökélete tartással képes végigszáguldani egy gyakorlatsoron. Ha nem merültél ki eléggé, és úgy érzed van benned még egy kör, érdemes továbblépni. Heti 3-4 edzés mellett nagyjából két hónapig kell hogy tartson a folyamat a személyi edzők szerint, utána már érdemes lehet váltani. Azért nem javallott minden egyes alkalommal mániákusan az addigi legjobbunkra törekedni, ha tehát nem aludtál olyan jól, vagy egy kisebb sérüléssel bajlódsz, vissza lehet térni az eredeti gyakorlatsorhoz.

Mustra