Így alakul ki a teniszkönyök

Az egyik legmenőbb nevű sérülés tényleg kifejezetten gyakori a teniszezők körében, de bármilyen más fizikai megerőltetés, például a túl heves sms-ezés miatt is kialakulhat.

A kéz megfeszítésekor, fogáskor jelentkező alkari és könyök környéki fájdalommal járó sérülés az alkar a könyökhöz közeli részének túlerőltetése következtében alakul ki. A fájdalmat a fokozott igénybevétel miatt kialakult íngyulladás, a kisebb szakadások és az izmok tapadási helyén kialakuló csonthártyagyulladás okozza. A Fitnessnek nyilatkozó Dr. Bridget Dungan szerint még a sokat festő vagy főző, és a számítógépük egerét gyakran markolászó emberek esetében is kialakulhat a sérülés, azaz bárkinél, aki sokat használja a csuklót kiegyenesítő inakat. 

shutterstock 735675031

Egyre több tárgyat ejtesz el?

Az égető érzés vagy tompa fájdalom formájában jelentkező kellemetlen érzések ott jelentkeznek, ahol az inak a könyökhöz csatlakoznak, és egy idő után gyakran rosszabodni kezdenek, olyannyira, hogy néhány hét után már egy kézfogás vagy a kilincs elfordítása is gondokat okozhat a frissen beszerzett teniszkönyökök tulajdonosainak.

Nyújtsd, pihentesd

A gyógytornász szerint a tehermentesítés, azaz a sérülést kiváltó mozgásformák mellőzése mellett segíthet a feszítő- és hajlítóizmok nyújtása is. Ehhez azt javasolja Bridget, hogy akinél jelentkezni kezdenek a fájdalmak, nyújtsa ki egyenesen a kezét és fordítsa lefelé a tenyerét, megynyújtva ezzel a feszítő izmokat. 10 másodperc után, a tenyér felfelé fordításával aztán a hajlítóizmokkal is elvégezhető ugyanez. Enyhébb esetekben, amikor még nincs szükség gyulladáscsökkentőkre, egy jeges masszázs is segíthet emellett a gyógytornász szerint, a jéggel simogatás miatt felváltva összeszűkülő és kitáguló erek ugyanis javíthatnak az érintett területek vérellátásán, ezzel is segítve a gyógyulást. 

Blogmustra