Ön szerint jó ötlet a gyerekmentes zóna a repülőkön?

Zanza!

A fapadosok korában már hozzászoktunk, hogy nem csak megvesszük a repülőjegyet, hanem összelegózzuk, mit szeretnénk. A fizetős bőrönd, az elsőbbségi beszállás, a választott ülőhely (pláne nagyobb lábtérrel!) mind fizetős extra, és persze nem is olcsó, így aztán előfordul, hogy néha drágábban jön ki a fapados út, mintha egy nem „büdzsé” járatra vettünk volna jegyet.

Pár évvel ezelőtt bejött még egy extra szolgáltatás: a gyerekmentes övezet. Ez egyelőre nem érhető el az összes járaton, de az eddigi tapasztalatok alapján igény az nagyon is van rá. Először az Air Asia, Malaysia Airlines és a szingapúri Scoot Airlines vezette be a „child-free, vagy csendes zónákat”, illetve pár napja újabb társaság csatlakozott közéjük, az indiai IndiGo. 

shutterstock 292081409

Gyerekmentes sorok, szélesebb székek 

  • A fapados szingapúri Scoot Airlines járatain összesen 41 férőhelyet foglal magában a „gyerekmentes zóna”, amit 14 dollárért (körülbelül 4 ezer forintért) bármilyen 12 év feletti személy lefoglalhat, aki nem akar gyerekzsivajban utazni, vagy szeretné elkerülni, hogy egy gyerek a széktámláját rugdossa az út alatt. Bónusz, hogy ezért az árért cserébe, nem csak a gyerekeket iktatják ki, de szélesebb ülést is kínálnak, nagy lábtérrel.

  • Az Air Asia X-nél kicsit más a helyzet, ott ugyanis a gyerekmentes zónában is különböző árkategóriájú helyjegyek vannak, 13-35 amerikai dollár között mozog az áruk (3700-10000 forint), itt külön fizetni kell az extra lábhelyért.

  • A Malaysia Airlines már négy éve diszkriminálja a gyerekeket, az A380-as repülőgépeinek felső fedélzetéről tiltotta ki a 12 év alattiakat, plusz a 747-es gépeinél az első osztályon, csecsemővel itt nem lehet utaztatni. 

 Az IndiGo csendes zónái semmiben sem térne el a megszokott előírástól: 12 éves kor alatt nem utazhat gyerek ezekben a sorokban. A 40 célállomásra repülő társaság így nyilatkozott a döntésről: „Szem előtt tartjuk minden utas kényelmét, így az 1-4-es sorok, illetve a 11-14 sorok, csendes övezetnek számítanak.

Ezek a helyek, 6-20 amerikai dollárba kerülnek (1700-5600 forint), és ahogyan az már megszokott a legtöbb ilyesmi szolgáltatást kínáló légitársaságnál is. Ezzel két legyet ütnek egy csapásra, a vészkijáratoknál úgysem ülhetne gyerek. 

shutterstock 213458701

Ahogyan az ilyen híreknél lenni szokott, azonnal hatalmas vita alakult ki, és meglepő módon rengeteg családos is van a gyerekmentes zóna mellett érvelők között.

"Én is gyűlölöm, ha egy gyerek folyamatosan visít a fedélzeten, főleg, ha ez egy 10 órás repülőút. Én fel sem mernék ülni a gépre, ha nem tudnám, hogy a gyerek tud viselkedni a fedélzeten.” - írja egy anyuka.

Nyilván volt, aki viszont ellene foglalt állást, és egyből a gyerekek és gyerekesek jogairól kezdett beszélni. Ami viszont biztos, az Expedia egy friss felmérése szerint, a kérdezettek 41 százaléka szerint az idegesítő gyerekek és a szüleik a legrosszabb repülő-etikett megszegők, illetve 49 százalékuk röhögve pengetne ki plusz pénzt egy kis csendért és nyugalomért a fedélzeten. 

És most ön jön, szavazzon!

Ön fizetne felárat egy „csendes helyért”?

  • Azonnal! Nincs annál idegesítőbb, mikor egy gyerek tiszta erőből a székem háttámláját rúgja megállás nélkül. 28
  • Bírnám, ha nem gyerekhisztit kellene egy hosszú úton hallgatnom, de ezen nem segít a csendes zóna, egy süvítő gyerekhang mindenhova elér. 14
  • Én nem csak a 12 éven aluliakat tiltanám ki a csendes zónákból, de azokat a felnőtteket is, akik nem tudnak viselkedni. Simán fizetnék érte! 8
  • Szegény gyerek, ő már semmit nem érdemel?! 2
  • Szívesen utaznék a csendes zónában, csak éppen van egy 12 év alatti gyerekem - aki tök jó fej és nem vegzálja az utasokat - de nem ülhetünk oda a szabályzat miatt. 1
Blogmustra