A harcot Navarro kezdte akkor, amikor Elon Muskra autógyártó helyett autó összeszerelőként utalt egy interjúban a Daily Mail cikke szerint.
„Amikor vámokról és kereskedelemről van szó, Elon Muskra a Fehér Házban – és úgy általában a világon – autógyártóként gondolunk, de nem ez a helyzet, ő csak autókat szerel össze” – fogalmazott. Azt is állította, hogy a Teslákba Musk kínai, tajvani és japán alkatrészeket szerel be.
Elon Musk már az X-en reagált:
„Navarro butább, mint egy zsák tégla. Egy idióta. Amit állít, az egyértelműen hamis”
– írta.
Cáfolatként megosztott egy rangsort, amely az autómárkákat annak megfelelően állítja glédába, hogy mennyire „amerikaiak”, azaz milyen sok, az országban gyártott alkatrészt használnak fel azokban. Az általa megosztott 2023-as adatok szerint a Tesla a Fordnál és a GM-nál is kevesebb import alkatrészt használt, a tíz leginkább amerikai modellből négy az övék. A 2024-es listán már lejjebb csúszott a márka.

Musk egyelőre hiába győzködi Trumpot
Musk maga is milliárdokat veszített a vámok miatt, melyekről Navarro azt állítja, kifizetődők lesznek hosszú távon. Musk az X-en élcelődött azon, hogy a főtanácsadónak a Harvardról van közgazdász-diplomája, ami nem túl jó jel.
Navarro erre úgy reagált: Musk reakciója érthető, mivel autókkal foglalkozik, és szüksége van az olcsó külföldi alkatrészekre.
A Tesla tulajdonosa szeretné rávenni Donald Trumpot arra, hogy megszüntesse a vámokat, ez az erőfeszítése eddig azonban sikertelennek bizonyult. Elemzők szerint a vámok hatása Amerikára nézve infláció, a megélhetési költségek emelkedése és a recesszió rizikójának növekedése lehet.

Trump egy kampányrendezvényen értetlenkedve és gúnyosan kommentálta Musk viselkedését.
Tovább olvasom
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés