Készülj grillezéssel a bikiniszezonra!

A nyár közeledtével elérkezett a kerti sütögetések szezonja is. Jó hír, hogy a grillételekkel felkészülhetsz a bikiniszezonra is.

Életem legemlékezetesebb grillezését egy kilencedik kerületi lakóház harmadik emeleti gangján ejtettem meg – határozottan állítom, egy jó kis szabadtéri sütögetés bárhol, még a legsűrűbb belvárosban is megejthető. Persze van lehetőséged kiszabadulni a természetbe ne habozz, pakold be a csomagtartóba a grillező eszközöket, és hagyd magad mögött a betondzsungelt. Nem csak a lelkednek tesz majd jót a madárfütty, a csobogó patakok és a végtelen zöld, egy kis odafigyeléssel elkészített grillebéd a testedet is segít formába hozni. Barcza Zoltán, a NaturMed Hotel Carbona séfje adott néhány tippet, hogy a hétvégi sütögetéseken a bikiniszezonra is rákészülhessünk.

Jó a hús, de még jobb a hal

Sokak számára a grillezés egyet jelent a finom húsokkal –- ha te is így érzel, figyelj oda, hogy eltávolítsd a zsírosabb részeket a húsról. Praktikus tanács, hogy ha lecsöpögteted a páclevet, kevésbé fog füstölögni a grillsütő.

Ha oldalast szeretnél grillezni, párold elő a csontos húst, készíts hozzá egy só, bors, mustár, méz és préselt fokhagyma pácot, és már mehet is a grillre. Ha így teszel, az oldalas finom kérget kap.

shutterstock 413326225

Amennyiben pedig elkerülnéd a felesleges kalóriákat, a marha és a sertés helyett válassz csirkét, vagy ami még jobb, halat – de ne legyen füstölt vagy pácolt. Elkészítheted rácson vagy grillfóliába csomagolva, tehetsz mellé csíkokra vágott paprikát, cukkinit, lilahagymát, gombát és rozmaring ágat. Adj hozzá egy kis cirtomborsot, citromlevet, majd locsold meg olívaolajjal. A fóliát lehetőleg tartsd zárva, amíg az étel megpuhul, majd bontsd ki, és grillezd tovább így.

Játssz a zöldségekkel

Amikor összeállítod a szabadtéri menüt, ne csak a húsokra koncentrálj. Tavasszal és nyáron rengeteg szezonális zöldség közül válogathatsz, érdemes ezt a lehetőséget kihasználni.

A paprika, a paradicsom, a cukkini és a padlizsán, sőt, még a spárga is grillkompatibilis. Fűszerezd meg őket, és mehetnek a nyársra. A nagy klasszikust, a kukoricát, ne felejtsd el vajjal megkenni.

Készülj fel, mint egy profi

Bár a grillezés legizgalmasabb része a sütögetés, majd az azt követő eszegetés, az előkészületeket nem kerülheted ki. Meg kell pucolni a zöldségeket, be kell pácolni a húsokat. A pácoknál mindenképpen figyelj arra, hogy olyan olajokat használj, amik bírják a magas hőfokot, ilyen az olívaolaj, a mogyoróolaj, a szezámolaj és a napraforgóolaj. A szószoknál akkor kerülheted ki a plusz kalóriákat, ha otthon készíted el őket, megspórolva a bolti cukrozott termékeket.

shutterstock 607634918

Grilldesszert? Akarom

Akármilyen meglepő, nem csak húsokat vagy zöldségeket grillezhetsz. Ha egy kis édességre vágysz, próbáld ki például a grillen sült szalagos fánkot.

Ha viszont szeretnéd elkerülni a kalóriadús finomságokat, kísérletezz a gyümölcsökkel. A banánnal, az ananásszal, az almával, a barackkal és a grapefruittal biztosan nem nyúlsz mellé.

Blogmustra