Fogyatékkal élő gyerekekkel kampányol egy brit ruhamárka

A brit ruházati márka szerint itt az ideje, hogy tényleg befogadó, a fogyatékkal élőknek is lehetőséget adó kampányokkal álljanak elő a divatcégek.

A különböző bőrszínű és testalkatú, divatfronton általában alulreprezentált társadalmi rétegek szerepeltetése egyre inkább magától értetődő ugyan a divatbemutatókon és a reklámokban, a gyerekek esetében viszont korántsem ilyen rózsás a helyzet.A River Island éppen ezért úgy döntött, fogyatékkal élő gyerekeket is szerepeltetni fog a legújabb kampányában – írja a Metro.

A Down-szindrómával, CP-betegséggel és egy ritka genetikai rendellenességgel küszködő gyerekeket szerződtető brit ruhamárka új modelljei szemlátomást élvezték is a reflektorfényt. Az anyukája által „egy kifejezetten csajos kislányként” jellemzett, Down-szindrómás lány, a hatéves Cora Bishop például nem csak a modellkedés és a beöltözés részét imádta a fotózásnak: arra is maradt ideje, hogy stand-upoljon egy kicsit, és megpróbálja megnevettetni a jelenlévőket.

Teddy Berriman, egy ötéves, akinek mind a négy végtagját lebénította a cerebrális parézis, szintén jól érezte magát a fotózáson. A közlekedni kizárólag egy speciális kerekesszék segítségével képes kisfiú állítólag azóta is folyton a fotóit mutogatja. „Teddy imádta a fotózást, és kifejezetten jót tett neki, hogy olyasmivel tölthette az idejét, ami általában csak az egészséges gyerekeknek adatik meg. Csodás érzés megmutatni, hogy a 'mozgáskorlátozott' csak egy jelző, hogy ő is ember” – mondta el Teddy anyja.

Egy másik Down-szindrómás gyerekmodell, a négyéves Gabriel Sohota szülei hasonlóan hálásak voltak a lehetőségért: „Annyira életvidám gyerek… Imádja, ha mosolyt csalhat az emberek arcára. Ez is csak azt mutatja, hogy ők is képesek lehetnek arra, amire a többi a gyerek.”

Mustra