Divathíreink: túl sovány a modell Victoria Beckhamnél

Ne maradjatok le Lagerfeld szakálláról és az Asos fétis nyakörv-láncáról sem!

Nem sok minden történik a díjátadó- és divathét-szezon kellős közepén, de nem is maradtunk pletykák nélkül, Lagerfeld például közel negyven év után újra szakállat növesztett, a Saint Laurent háztól menesztett Hedi Slimane a Célinehez szerződött, az Asos pedig fojtogatós nyakörv miatt került bajba. Részletek a hajtás után!

Karl Lagerfeld szakállas lett

Kezdjük a legizgalmasabb hírrel, miszerint a Chanel és a Fendi tervezője a 90-es évek óta először változtatott külsején és szakállat növesztett. A 84 éves tervező a napokban bemutatott Dior Homme bemutatón debütált új külsejével, amiből arra következtetünk, hogy talán a szakáll lesz az új bajusz 2018-ban.

Na, hogy tetszik?
Na, hogy tetszik?Fotó: Stephane Cardinale - Corbis / Getty Images Hungary

Karl Lagerfeld volt már szakállás korábban is, ez a fotó például körülbelül a hetvenes-nyolcvanas években készülhetett a tervezőről. Jó hír, hogy akár ti is öltözhettek szakállas Lagerfeldnek farsangkor, mivel rengeteg helyen lehet kamuszakállat venni, ide kattintva találjátok az Amazon.com ajánlatát!

Hogy tetszik a szakállas Lagerfeld?

  • Nem mindegy, hogy néz ki? 139
  • Szörnyű, nem tud már mit kitalálni 50
  • Bármit csinál, az csak jó lehet 37
  • Meg kellene borotválkoznia 32
  • Inkább szakáll, mint bajusz 21
  • Inkább bajusz, mint szakáll 4

A természetességet népszerűsíti az Oysho

A spanyol Inditex-óriáshoz tartozó, hazánkban is kapható fehérnemű- és fürdőruhamárka is beállt azok közé a ruhacégek (pl. Asos, Miss Guided) közé a sorba, akik “valódi és hiteles” modellekkel népszerűsítik kollekcióikat. Az aktuális trendekhez igazodó, 80-as évek stílusában készült fotósorozatot a testszínű fehérneműkben pózoló modellekről a barcelonai fotós, Carlota Guerrero készítette az 1977 óta piacon lévő márkának. A teljes sorozatot ide kattintva nézheted meg, mi pedig reméljük, hogy a legtöbb csalóka márkával ellentétben az Oyshónál valóban meg lehet majd vásárolni ezeket a darabokat.

A Céline-hez igazol a Saint Laurent volt tervezője

Közel két évvel ezelőtt intett búcsút a francia divatháznak Hedi Slimane, aki a szeptemberi divathéten (2019-es tavaszi-nyári kollekció) mutathatja be első Céline-nek tervezett kollekcióját Párizsban. A divatvilág egyik legkarizmatikusabb figurája a Dior Homme-nál töltött évek alatt (2000-2007 között) radikálisan megváltoztatta a férfi divatot, David Bowie például Diorban turnézott, Karl Lagerfeld azóta is csak ezt a fazon hajlandó hordani, Brad Pitt pedig az első esküvőjén mondta ki a boldogító igent Diorban. Hát kell ennél nagyobb reklám?

Hedi Slimane és Elton John.
Hedi Slimane és Elton John.Fotó: Michael Kovac / Getty Images Hungary

Majd 10 évvel később “gatyába rázta” a Saint Lauent házat. Yves Saint Laurent-ről Saint Laurentre rövidítette a márkanevet, majd beemelte a 90-es évek egyik legmeghatározóbb vonalát a grunge-ot a luxuspiacra. Ez volt az a pillanat, mikor Catherine Deneuve-nek tátva maradt a szája a show első sorában.

Tehát hiába tippeltünk nemrég arra, hogy a Burberrytől távozó Christopher Bailey lép majd a Céline élére, a divatházat birtokló LVMH vezérigazgatója, Bernard Arnault választása inkább a 49 éves Slimane-re esett. A The Guardian információi szerint a legigazolással a márka a kaliforniai piacra is betörhet és várhatóan olyan nevek lépnek majd vörös szőnyegre Slimane ruháiban, mint Jessica Chastain vagy Angelina Jolie, akik korábban előszeretettel viselték a tervező Saint Laurentnek tervezett darabjait is. A pletyák szerint egy éven belül egy férfikollekció és egy parfüm is napvilágot láthat.

Menő vagy ciki az Asos fétis nyakörve?

A népszerű webáruház már eltávolította “Hanger Latex Flame Choker” fantázianéven futó nyakörvét az oldalról, miután a twitterezők egy részét sokkolta a termék. A csatos latex láncot ráadául egy lecsukott szemű, fejét oldalra biccentő fiatal modellel reklámozták, amiről persze a fétis és az öngyilkos szavak ugrottak be a felhasználóknak. A kommentelők nagy része egyetértett abban, hogy a beállított póz, és a szexuális segédeszköznek beillő kiegészítő is sértő.

“Szándékosan alázatosnak és szexualizáltnak van beállítva” – írja az egyik felháborodott twitterező, míg egy másik szerint enélkül is túl sok az öngyilkos témával kapcsolatos anyag terjeng az interneten a tizenévesek körében. Rákerestünk az Instagramon a #latexchoker hashtagre és valóban úgy tűnik, hogy ez a kiegészítő elsősorban a fétisimádók körében felkapott. Te mit gondolsz, túlreagálták az ügyet a twitterezők, vagy teljesen igazuk van?

Szerintem...

  • Ciki 93
  • Menő 20

Csontsovány modellel reklámoz a Victoria Beckham

Míg a legtöbb márkánál már a pozitív testkép népszerűsítésén fáradoznak, addig Victoria Beckham jópár évet visszalépve az időben a szupervékony 29 éves litván modellel, Giedre Dukauskaitével reklámozza 2018-as tavaszi-nyári kollekcióját, beleértve a szemüveg vonalat is. Beckhamné meglepő húzása többek között azért kapott ekkora visszhangot, mivel 2012-ben ő maga nyilatkozta egy vezető napilapnak, hogy komolyan veszi pozícióját, ezért nem szeretne túl sovány lányokat leszerződtetni.

Skinny Model.png
Fotó: Victoria Beckham

Az ismert brit tévés személyiség, Piers Morgan a Daily Mail.co.uk-nak azt írta, hogy szabályosan megijesztette a sokkolóan vékony modell látványa. Szerinte a focistafeleségnek, aki több millió dollár értékben értékesít ruhákat javarészt fiatal nőknek, nagyobb kötelezettséget kellene vállalnia a fotók tekintetében is. Morgannek egyébként ugyanannyi idős, azaz hat éves a kislánya, mint Beckhaméknek és tart attól, hogy a reklámok hatására a lánya ilyen testképre törekszik, összehasonlítja magát egy ilyen alkatú modellel, netalán meggyűlöli magát, amiért ő nem olyan sovány, mint a kampányokban látható lányok.

Blogmustra