Hétfőn robbant a botrány, amikor az internet népe kiszúrta, hogy a H&M egyik gyerekpulóverét egy fekete kisfiúval hirdeti, a pulóveren pedig ez áll: a dzsungel legmenőbb majma. A terméket és a fotót is eltüntette azóta a svéd fast fashion cég a honlapjáról (bár egy printscreent még sikerült gyorsan csinálnunk) és nem győznek elnézést kérni a hibáért.
A reklám a legtöbb hozzászóló szerint rasszista és érzékelten, de voltak, akik szerint csak egy apró hibáról van szó, mások szerint pedig nincs is semmi baj az egésszel - írja az Index.
A H&M-mel szezonok óta együttműködő művész, The Weeknd kétség kívül nem utóbbiak táborát gyarapítja. "Sokkolt és nagyon zavarba hozott ez a fotó ma reggel. Mélyen meg vagyok bántva és nem dolgozom többé a @hm-mel..." - írta Twitteren:
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore... pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) 2018. január 8.
The Weeknd, akinek a valódi neve Abel Tesfaye, már kétszer tervezett a H&M-nek férfi kapszulakollekciót és ő lépett fel a márka 2017-es tavaszi ruháit bemutató shown. A hazai boltokban még kaphatók The Weeknd darabok, mégpedig leárazva, velem egy bomberdzsekije jött szembe 4000-ért és egy hímzett pulóver 3500 forintért, de biztos maradt még más is (és online is kapható pár holmi).
Ha ki is hagynád a vásárlást, azért még szavazz, szerinted abszolút jogos a felháborodás és nem lenne szabad majmos idézetet adni egy fekete bőrű kisfiúra, vagy rossz az, aki rosszra gondol és nem is a H&M reklámosai rasszisták, hanem azok, akik azt gondolják, hogy le lett majmozva a kisfiú?