Online életünk alapján készít ruhát egy új alkalmazás

A Google és a svéd Ivyrevel márka közös prezentációjával durrantották be a 2017-es őszi-téli kollekciókat bemutató divathetet New Yorkban. Az összeborulás azért került reflektorfénybe, mert egy olyan, Data Dress névre keresztelt, androidos eszközökön fogható alkalmazást dobtak össze, ami adatokat gyűjt az online tevékenységeinkről, majd a begyűjtött infók alapján egy egyedi, ránk szabott ruhatervvel rukkol elő.

Időjárási viszonyokat és étkezési szokásokat is képes figyelembe venni.
Időjárási viszonyokat és étkezési szokásokat is képes figyelembe venni.ivyrevel.com

Elsőre ijesztően hangzik, hogy van egy alkalmazás, ami figyel minket, és annak tudatában, hogy mit szeretünk enni-inni, hova járunk szórakozni vagy mit sportolunk, egy héten belül egy algoritmus alapján létrehoz egy ruhakoncepciót, amit megfizethető áron, 99 dollárért, kb.28.690 forintért be is rendelhetünk, ha akarunk. A projektet olyan jól menő vállalkozások finanszírozták, mint a H&M vagy a Paypal – írja az Adweek.com.

“Ez a technológia tudja, hogy mi foglalkoztat téged. Tudja, hogy mit szeretsz csinálni vagy hogy milyen helyekre szeretsz járni” – mondja Kenza Zouiten, az Ivyrevel társalapítója. A márka egyébként kíváncsi a véleményünkre, ide kattintva ön is feliratkozhat, ha ki szeretné próbálni a divatvilágot megcélzó alkalmazást. Persze nem ez az első “okosruha” a világon, az elmúlt években próbálkoztak már napelemes pulóverrel, telefontöltős táskával és robotruhával is betörni a több milliárd dolláros, de annál finnyásabb piacra.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek