Clerkenwell Boy gasztroblogger, a SUITCASE Magazine és a Gemma Bell PR-cég kitalálta, hogy egy egészen egyedi kezdeményezéssel próbálnak segíteni a szír gyermekeken, és Nagy-Britanniában útjára indították a Cook for Syria kampányt, amihez többek között olyan nevek csatlakoztak mint Jamie Oliver vagy José Pizarro.
Mivel alapvetően a gasztronómia világából kiinduló kezdeményezésről van szó, az alapot is a szír konyha szolgáltatja, amely a világ egyik legrégebbi kulináris öröksége. Csodálatos, érdekes, sokszínű.
A kezdeményezés részeként mindenki, aki igent mondott a felkérésre, vállalta, hogy különleges, a helyi receptek által inspirált ételeket is kínál a vendégei számára novemberben, és minden ilyen elfogyasztott étel után egy meghatározott összeget a jótékony célra ajánl fel.
De nem csak kávézók, éttermek vesznek részt, adománnyal bárki segíthet, sőt, a szervezők mindenkit arra biztatnak, hogy akár saját környezetében is szervezzen jótékonysági sütivásárt, bármilyen akciót, és annak bevételével segítse a programot.
Természetesen számos receptet a kezdeményezés oldalán is meg lehet találni, de készül egy csodásan fotózott szakácskönyv is, amit az Amazonon lehet előrendelni 17 fontért (+ postaköltség), és az eladásból származó teljes bevétel szintén a jó ügyet szolgálja majd.
A Szíriában zajló háború a második világháború óta a legnagyobb humanitárius katasztrófa, amely több, mint 8 millió gyerek életét veszélyezteti. Sokan közülük elvesztették a családjukat, barátaikat, és az iskolát, ahová jártak. Millióknak kellett elhagynia az otthonát. Minden második 7 évnél fiatalabb szír kisgyereket megpróbálnak katonának beszervezni. A háborús helyzet azzal fenyeget a térségben, hogy egy teljes generáció veszik el a konfliktusban.