A koppintások és a botránytkeltő darabok állandó témának számítanak a fast-fashion márkáknál. Az Urban Outfitters véres pulcsija, a H&M kurd katonanős overálja vagy a Zara Dávid-csillagos felsője után ezúttal Amerika kedvenc megfizethető márkája, a Forever 21 jött ki egy ellentmondásos póló-kollekcióval, amin szinte azonnal kibuktak a közösségi oldalakon és vérlázítónak, valamint szexistának kiáltották ki a 6-14 év közötti fiúknak szánt 11 dolláros, 3137 forintos felsőket – írja a Refinery29.com.
A márka húzásán a Kentucky-i egyetem pszichológia professzora, a nemi sztereotípiákról könyvet is író Chistina Spears Brown is felszisszent és aggasztónak nevezte a kollekciót. Spears szerint ugyanis a kiskereskedő által használt sértő feliratok, mint a “Chicks Are All Over Me” (kb. a csirkék odáig vannak értem), “Sorry Ladies I Only Date Models” (bocsánat, hölgyeim, csak modellekkel randizom), “Hola Ladies” (helló lányok) vagy a bicskanyitogató “Ladies Man” (kb. a nők álma) azt a káros és téves sztereotípiát erősítik, miszerint a férfiak értékét a hódításaik száma határozza meg.
“Ezek a pólók teljesen alkalmatlanok arra, hogy kisfiúknak adják el őket. Le vagyok döbbenve, egy kisebb sokkot kaptam“ – mondja Spears Brown, aki szerint az efféle feliratok károsan hatnak a fiúk és lányok fejlődésére. Többek között azért, mert azt az üzenetet sugallják, hogy a fiúk nem barátságból, hanem csak a szex miatt ismerkednek lányokkal. De egyébként sem kellene még ebben a korban szexuális töltetű üzenetekben gondolkodniuk.
“Miután felhívták a figyelmünket a vitatott pólókra, azonnal eltávolítottuk őket a honlapunkról. Elnézést kérünk azoktól, akiket megsértettünk a termékünkkel” – reagált a vádakra a Los Angeles-i Forever 21, melynek várhatóan nem ez lesz az utolsó ilyen botránya, a Chang család tulajdonában lévő márka ugyanis nyomott már pólóira rámenős vallási feliratokat és több mint 50 tervezővel is perben áll jogsértés miatt.