Szóval van az a fajta koppintás, amit a Zara, a H&M és a többi fast fashion üzlet csinál. Aztán ott van a Sugarbird, amiről egy korábbi cikkünkből kiderült, hogy nem a Givenchy-t másolja, hanem egyszerűen bizonyos felhasználói szabályzatok miatt kénytelen alkalmazkodni. Végül pedig itt van a Forever21, ami még csak meg se próbálja leplezni, melyik nagy divatmárkától nyúlta le legújabb kapszula-kollekciójának ötletét.
Kedden a Forever 21 piacra dobott egy, a The Simpsons rajzfilmsorozat által inspirált kollekciót, ráadásul elég jó áron: 9.90 és 19.80 dollár közötti, azaz kábé 2000-4000 forintos áron lehet hozzájutni az ikonikus sorozat főszereplőinek arcával díszített pulcsikhoz, szoknyákhoz és pólókhoz. A Bart Simpson fejével díszített mintát viszont mintha már láttam volna valahol, ráadásul a túlhájpolt brit modell, Cara Delevingne arca is beugrott a mintával együtt, biztosan nem lehet véletlen, gondoltam. És hát nem is az: Jeremy Scott 2012-es őszi-téli kollekciójának egyik kulcsdarabja volt a Simpson-fiú képével díszített együttes, amit mindenhol Delevingne street-style fotóival reklámoztak.
A fast fashion üzlet "tervezői" egészen minimális változtatásokat végeztek csak: a figura fejét picit megfordították és lekicsinyítették, de még így is egyértelmű a hasonlóság az eredeti dizájnnal. Az már csak slusszpoén, hogy Jeremy Scottot – az eredeti minta kitalálóját, aki egyben a Moschino kreatív igazgatója is – sokszor vádolták már koppintással, hát most úgy tűnik, a fagyi visszanyalt.