Táskát tervez a katonatiszt

Zanza!

Uniszex táskákat lehet kapni a márkánál.
Uniszex táskákat lehet kapni a márkánál.Fotó: swordandplough.com

Meglepő ötlettel nyomul egy női katonatiszt a Kickstarteren, ahol mindössze 12.000 font (4,6 millió forint) finanszírozásra volt szüksége ahhoz, hogy piacra dobhassa márkája, a Sword & Plough újrahasznosított termékeit. A pennysilvaniai Emily Núñez ötletében azonban többen is láttak fantáziát és mintegy 187.000 fontot dobtak össze a pénzgyűjtő oldalon, emellett a világ legnagyobb startup versenyén, a Mass Challengen is kapott 30.000 fontot (11,7 millió forint) projectjére.

A 24 éves katonanő és nővére, Betsy ugyanis kihasználva a mindig vissza-visszatérő military trendeket, elhasznált és feleslegessé vált katonai ruhákat, sátrakat, szennyes-zsákokat és hálózsákokat hasznosítanak újra és készítenek belőlük nagyméretű designertáskákat – írja a két évvel ezelőtt indult, ma már 35 veteránt foglalkoztató vállalkozásról a dailymail.co.uk.

A katonából lett tervezőt az újrahasznosításban jártas vállalkozó és befektető, Jacqueline Novogratz Middleburry Collegeban tartott beszéde ihlette és győzte meg arról, hogy pályát módosítson és divatcéget alapítson. Gondolatait megosztotta 26 éves nővérével, aki a kezdetektől támogatta a hírszerző tisztként Colorádóban szolgáló testvérét.

Veteránok készítik a márka termékeit.
Veteránok készítik a márka termékeit.Fotó: swordandplough.com

„A két szerep a kihívások ellenére kiegészíti egymást. Tisztként az amerikai hadsereget szolgálom, vezetem és motiválom a katonákat, hogy végrehajtsák a feladatokat. Mint vezérigazgató, az a dolgom, hogy közösen valósítsuk meg a közös feladatokat, miközben a csapat izgatott, hogy mit csinálunk éppen” – mondja az ABC sorozatában a katonacsaládban felnőtt Núñez, aki apja nyomdokait követve lépett be a hadseregbe.

Valószínűleg a színvilágban nem tudnak majd sokat variálni a tervezők.
Valószínűleg a színvilágban nem tudnak majd sokat variálni a tervezők.Fotó: swordandplough.com

„Amikor először mesélt a tervéről, nagyon meglepett és boldog voltam, hogy elmondta nekem. Tudtam, hogy ebből valami nagyon különleges és igazán egyedi jöhet létre" – áradozik a projectről a tervező testvére, aki a kezdetektől hitt az ötletben és az üzleti modellben. Annak ellenére, hogy a testvérek közül senki nem járt üzleti iskolába és a divatszakmában sem volt tapasztalatuk, semmi sem tartotta őket vissza attól, hogy megvalósítsák álmaikat.

„Az üzlet beindítása kihívás volt, de ugyanakkor egy hatalmas lehetőség is. A márka neve, a Sword & Plough (kard és ekevas) egy bibliai kifejezés, ami azt jelenti, hogy a katonai technológiát újrahasznosítjuk és békés, polgári célokra fordítjuk. Amikor a kardból ekevasat kovácsolnak, elérkezett a béke ideje" –  magyarázza a márkanevet a designer, akinek oldalán átlagosan 60 és 130 font (23.466 – 50.849 forint) között lehet megvásárolni az újrahasznosított katona táskákat.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra