A Balmain tervezője örül a Zara koppintásainak

Zanza!

A fiatal tervező Lagerfeldhez hasonlóan szereti celebnőkkel körülvenni magát.
A fiatal tervező Lagerfeldhez hasonlóan szereti celebnőkkel körülvenni magát.Fotó: Julien M. Hekimian

A The New York Times a múlt hónapban számolt be arról, hogy milyen poénos szóviccek vannak használatban a Zara vásárlók körében, amik persze az Inditex márka kedvenc múzsáihoz kapcsolódnak. A Zara Balenciaga-szerű ruháit például „Zalenciaga”, a Céline formát kapott darabokat „Zéline”, míg a Balmain kreációit „Zalmain” néven emlegetik a vásárlók.

Mint kiderült, a spanyol márka néha már-már pofátlannak tűnő koppintásai egyáltalán nem zavarják a Balmain 28 éves kreatív igazgatóját, Olivier Rousteinget, aki más tervezőkkel ellentétben kifejezetten örül az efféle másolatoknak – írja az vogue.co.uk a dizájner furcsán hangzó véleményéről.

„Azt hiszem, hogy Coco Chanel volt, aki azt mondta egyszer, hogy ha eredeti vagy, akkor készülj fel rá, hogy lemásolnak. Szeretem, ahogy a Zara keveri a ruháimat a Céline és a Proenza Schouler darabjaival. Azt hiszem, ez zseniális. Előfordul, hogy jobb, mint amiket én csinálok. Szeretem ezt a stílust, a mögötte álló történetet...mindig nézem a kirakatot és zseniális, hogy mennyire naprakészek. Iszonyú gyorsan kapcsolnak és hihetetlen érzékük van a divathoz, van stílusérzékük ahhoz, hogy mit hogyan kell viselni. Nagyon boldog vagyok, hogy a Balmaint is másolják. Amikor a Miami kollekciót csináltam, ők piacra dobták ugyanazt feketében és fehérben, de tisztában voltam azzal, hogy ezek megjelennek majd a Zarában és a H&M-ben. Ők mindig egy rendkívül ügyes módját választják annak, hogy bekeverjék a Céline fazont az én Balmain nyomataimmal! Ügyes! Imádom ezt!" – hangzik cinikusan Rousteing véleménye a fast fashion jelenségről.

Olivier Rousteing és Rihanna
Olivier Rousteing és RihannaFotó: Michel Dufour / Europress / Getty

A fiatal tervező kétes hangvételű beszédében azt is bevallotta, hogy természetesen ő is szívesen inspirálódik a legendás divatházak egyes kollekcióiból, például legutóbb a Versace 2013-as tavaszi-nyári, valamint a Chanel nyolcvanas éveket idéző 2014-es tavaszi-nyári kollekciójának arany gombjaiból merített ihletet.

Rousteing egyébként sokak meglepetésére egyik jóbarátját és múzsáját, Rihannát választotta a francia divatház arcának az előző szezonban. „Szeretem meglátni a nőben a modellt, a szupermodellt. Ha megnézünk egy régebbi Versace bemutatót, akkor elmondhatjuk, hogy szerettük azokat a ruhákat, de szerettük Claudia Schiffert és Cindy Crawfordot is. A szupermodelleket! Rihanna is ilyen. Ma az emberek úgy néznek Rihannára, mint egykor Naomi Campbellre vagy Claudia Schifferre... Ma már senki nem akar modell lenni, mindenki énekes akar lenni. Ez az új álom. Szerintem az én generációmnak egy kampány Rihannával olyan, mint egykor Cindy Crawforddal vagy Christy Turlingtonnal volt."

Blogmustra