Hátrányos helyzetű nőkkel készítteti fehérneműit egy szociális alapokra helyezett vállalkozás, a Naja, aki a kolumbiai, non-profit formában működő Underwear for Hope project keretében foglalkoztatja alkalmazottait. Amiben még nem is lenne semmi meglepő, ám az itt dolgozó nők megkapják a bevétel egy részét is.
A márkát Catherine Girald alapította, az ötletet pedig néhány hosszú és inspiratív kolumbiai utazása adta, ami során eljutott az ország legtávolabbi és legszegényebb régióiba is. A látottak alapján úgy döntött, hogy létrehoz egy luxusmárkát, melyben egyesíti a minőséget, a megfizethetőséget és a képzett munkaerőt.
A márka a Golondrinas Alapítvány partnereként, non-profit szervezetként működik azzal a céllal, hogy az eladott fehérneműkkel támogassa a nők élethez és munkához való jogait úgy, hogy betanítja majd alkalmazza őket, hogy a későbbiekben el tudják tartani magukat és gyermekeiket – írja az ecouterre.com a programról, melyben minden egyes eladott fehérnemű után egy meghatározott százalék a dolgozók zsebében landol.
A Naja kézzel szüretelt perui Pima pamutból készíti melltartó- és bugyikollekcióit, ami egy viszonylag drága, de puha tapintású, erős és tartós pamut anyag, ami 1910 óta ismert a piacon. A prémium fehérneműkre nyomott elegáns és eredeti nyomatokat művészekkel készíttetik el, az egyik ilyen kiemelt anyag illusztrátora például a kaliforniai Tamiko Rast tetováló- és képzőművész.
Mivel a márka egyik fő célja, hogy a vásárlók ne fizessenek többet egy fehérneműért, mint amennyit valójában ér, így a minőségi darabok valóban megfizethetőek; a szép csomagolást kapott pamut és csipke bugyikért átlagosan 20 dollárt (4800 forint), a melltartókért pedig körülbelül 45 dollárt (10.019 forint) kell otthagyni az üzletekben.
Az egyedülálló anyákat segítő márka éppen pénzt gyűjt a felkapott kickstarter.com-on, mivel méltányos áron kínált fehérnemű-kollekciójuk fejlesztéséhez és bővítéséhez anyagi tőkére lenne szükségük. Persze ezt megtehetnék úgyis, hogy árat emelnek, de ez a lépés nem igazán lenne harmóniában a cég filozófiájával.