Nemrég még azon töprengtünk, vajon hány forintba is kerül a Burberry-minta inspirálta sál az egyik budapesti multibrand üzletben, most viszont maga a luxusmárka foghatja a fejét és tervezheti újra a jövőjét. Kínai hatóságok úgy döntöttek, engedélyeznék más cégeknek is, hogy törvényesen használják az ikonikus fekete-piros-bézs trióból álló kockás mintát bőrből készült termékeken és bár a Burberry fellebbezett, nem lehet megjósolni, vajon hogyan végződik a történet.
"Kína a luxuspiac egyik legnagyobb vásárlója (a gazdasági lassulás és a luxus elleni kampányok ellenére a Burberry bevételének harmadát ők adják) és még tavaly nyújtottak be egy javaslatot, hogy vonják vissza a védjegyet a brit márkától: indoklásukban az állt, hogy az elmúlt három évben nem használták elégszer a mintát" - olvasható a Guardian honlapján.
Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?
Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!Mit szól ehhez a Burberry?
Természetesen az ügyben érintett Burberry is megszólalt. "A Burberry-kockák mindig is kizárólagosan a márka tulajdonában állnak majd és senki más nem használhatja azokat a cég engedélye nélkül. A Burberry mindig erősen lép fel azokkal szemben, akik törvénytelenül szeretnék használni (vagy már használják) őket" - olvasható a közleményükben. A minták egyébként annyira egybeforrtak a brit márka nevével, hogy skóciai tartan registerben (magyarra fordítva skótkocka-jegyzék) corporate tartanként (vállalati skótkocka) tartják számon.
Hogyan tovább?
A WWD szerint tavaly augusztusban érkezett panasz a Burberry-re a Kínai Védjegyhivatalhoz. Üzleti források szerint a Lubida gyár szólalt fel a brit cég ellen, azt pedig tudjuk, hogy ők voltak azok, akiket előtte a Burberry cibált bíróságra, mert szerintük az üzem az ő táskáikat hamisította.
Akkor a luxusmárka nyert, de most vajon hogyan végződik a történet? Ha megtarthatja a védjegyét, akkor a dolgok mennek tovább a rendes kerékvágásban, de ha mégsem? Mennyire veti majd vissza a vásárlásokat, ha az elit vásárlók rájönnek, hogy (a már most is létező hamisítványokon kívül) más cégek is használhatják az ikonikus mintákat? Kénytelen lesz a Burberry, aki egy teljes birodalmat épített fel erre a védjegyre, egy újat alkotni?