Könnyen lehet, hogy Sean O'Pry nevével még nem találkozott, de az arcát biztosan látta. A férfi olyan cégek reklámkampányaiban kapott szerepet, mint a Calvin Klein, a Dolce & Gabbana, vagy a Ralph Lauren. A Forbes magazin szerint pedig ő a legjobban kereső férfi modell is. O'Pry fizetése mégis csak a töredéke a női modellek bevételeinek. Miközben Gisele Bündchen, aki hét évig zsinórban a legjobban kereső modell volt, 45 millió dollárt keresett a vizsgált egy évben, addig a férfi mindössze 1,2 milliót kaszált, ami így sem kicsi összeg, arányaiban mégis nevetségesen eltörpül a brazil modell keresetéhez képest.
Nem véletlenül nevezik a Forbest komoly és mértéktartó magazinnak, ugyanis arra jutottak, hogy ez az egyenlőség a modellvilágban lévő női dominancia miatt van. Ahogy megjegyezték, úgy tűnik, hogy éppen a modellek világa az, ahol nők boldogulnak sokkal szerencsésebben, és a férfiaknak kell megküzdeniük azért, hogy komolyan vegyék őket.
"Minden alkalommal, amikor a terveimről próbáltam beszélni, képzeletben megsimogatták a fejem, és leereszkedően mosolyogtak rám. Nagyon erős sztereotípia, hogy a férfi modellek agyatlanok" – panaszkodott egy korábbi férfimodell, Aaron Johnson a Huffington Postnak.
A női modellek fölényéhez az is hozzátartozhat, amiről Rosie Huntington-Whiteley beszélt a Guardiannek. A huszonhat éves modell azt fejtegette, hogy már nem úgy néznek rájuk, mintha csak eldobható ruhafogasok lennének, hanem végre több dimenziós személyekként tekintenek rájuk. "Mindenki meg akarja ismerni a modelleket. Azt várják tőlük, hogy okosak legyenek, hogy legyen véleményük, hogy legyen személyiségük" – magyarázta Huntington Whiteley. Így aztán többet is szerepelnek, ami csak még jobban felnyomja az árukat. Íme például egy örökzöld Bündchentől, amikor arról beszélt, hogy minden naptej méreg.