Minket meggyőzött a H&M Home

Olvasási idő kb. 5 perc

Még nem voltam H&M boltnyitáson úgy, hogy ne nap végén estem volna be, most végre kipróbálhattam, milyen az elsők között lenni. Mivel a WestEnd bevásárlóközpontban található üzlet nem csütörtökön 10-kor, hanem 11-kor nyitott, így (terveim ellenére) egy órával a kezdés előtt érkeztem és bekerültem az 50 első ember közé, aki 3000 forintos H&M vásárlási utalványt kapott. Így könnyebb volt az egy órát is kivárni nyitásig, szóval csak ajánlani tudom, hogy ha van rá lehetősége, és nincs tömegiszonya, a legközelebbi boltnyitásra ön is érkezzen korán (azaz legalább 40 perccel nyitás előtt), megéri.

Nyitóbuli a javából

A várakozást csak az tette kicsit kellemetlenné, hogy a márka fotósa körbefényképezte a vásárlókat – de persze ez a dolga –, és abból is szívesen kimaradtam volna, amikor az eladók 10 perccel kapunyitás előtt vad – előre leszervezett –diszkózásba kezdtek az ajtóban. Az addigra körülbelül 100 fősre duzzadt vegyes korú tömeg kicsit zavartan nézte a produkciót. De ennél nagyobb bajom tényleg soha ne legyen, a személyzet kedves volt és jó hangulatot teremtett a zenés indítás is, ilyen egy igazi nyitóbuli.

A H&M a Debenhams helyén nyílt, tehát hatalmas: a női részlegen a sportruházaton kívül minden megtalálható, ami a többi üzletben, különleges, csak ebben a boltban megvehető darabokat azonban nem találtunk. A bizsurészleg kielégítő, táskákból viszont kevesebb félét találtunk, mint a Vörösmarty téri üzletben, de a kínálat még erősen alakul. A WestEnd hátuljában lévő H&M ugyanis meg fog maradni, de csak női ruhákat fog árulni, a férfi- és gyerekruha-részleg átköltözik az üzletház Nyugati pályaudvarhoz közelebbi felébe.

Azt kalkulálja bele, ha üzletnyitásra megy, hogy hatalmas lesz a tömeg: mivel itt a Home részleg volt a legnagyobb durranás, ott nem lehetett lépni se, de a próbafülkék kongtak az ürességtől. A kasszáknál hatalmas sor gyűlt fel, hiába volt nyitva mind, bonyolította a dolgot, hogy az eladók nem beszéltek angolul, és sok volt a külföldi – ha egyiküknek gondja támadt a kasszánál, leállt a sor. Cserébe a 10 perces sorállásért, aki most 10 ezer forintnál többet költött, kapott még egy 3 ezer forintos, csak csütörtökre érvényes bónt, és DJ zenélt, míg a vállfák közt tolongtunk.

Svédek harca: IKEA vs. H&M Home

A lakberendezési tárgyak nagy helyet kaptak a H&M-ben, és ízlésesen vannak elrendezve. A nyitás előtti nap már izgatottan lestük a cég honlapján, mikből lehet majd válogatni és nem csalódtunk, nagy a kínálat, bár még kicsit szokatlan számunkra, hogy egyszerre pakolunk szatyrunkba ruhákat és lakáskiegészítőket. Főleg díszpárnahuzatból és díszpárnából lehet bevásárolni, a huzatok 2-3 ezer forintba, a párnák 1500-2000 forintba kerülnek, úgyhogy 10 ezer forintból újraéledhet kanapénk.

Nem gondoltam volna, hogy a lakástextilben jól felszerelt IKEÁ-t lenyomja a H&M, de olyan jó mintákkal díszített huzatokat, konyharuhákat és függönyöket árulnak, hogy ezekért ezentúl nem bumlizok ki az Örs Vezér térre, az biztos. Az árak textil fronton hasonlóak a két svéd márkánál, de nagy előnye az IKEÁ-val szemben a Home részlegnek, hogy átlátható: ha apróságokra vágyik az ember, nem kell kilométereket gyalogolni a jól ismert ikeás Piactérig.

Persze szekrényt és asztalt itt nem kapunk, de ajándéknak tökéletes gyertyatartókat, kistányérokat, gyerekfelszereléseket igen. Sokan - legalábbis az általunk megkérdezett vásárlók - hiányolták a párnához illő pokrócokat és ágytakarókat. A honlapon mindenesetre biztosan vannak, egy párducmintás, műszőrme ágytakaró például 17990 Ft, és ezzel valószínűleg a legdrágább termékek egyike. Persze ha nem veszünk 9000-es forintos pokrócot vagy 30 ezer forintos ágytakarót, akkor is könnyen ott lehet hagyni 20 ezer forintot fölösleges cuki lakásdíszekre.

Cukiságmérgezés

Bár mi elolvadtunk a kínálattól, nem lesz könnyű dolga, aki nem szereti az erdő lakóit, a szafari vagy a boudoir hangulatot, de a tömegből ítélve, ők vannak kisebbségben. Míg az IKEA új kollekciójának hála baglyokkal és szarvasokkal áraszthatjuk el a lakást, addig a fast fashion márkánál szinte minden állat megtalálható, ami elég cuki ahhoz, hogy vásárlásra ösztönözzön. És tényleg, működik, bár lehet, hogy a kedvezmény és a nyitási láz miatt tömködte tele mindenki a bevásárlótáskát.  A honlapot böngészve egyébként örömmel fedeztük fel, hogy nagyon sok a pamutból készült lakástextil, az ezer forintos konyharuhák például egyenesen biopamutból készülnek és van len párnahuzat is 3990 forintért. Az állatszőrre hajazó darabok miatt sem kellett elvágni egyetlen birka vagy más négylábú nyakát sem, ezek mind műszőrméből készültek.

Apropó honlap, a kínálat sokkal nagyobb, mint amire a böngészés alapján számítottunk. Az üzletben ugyanis egy csomó olyan dologba futottunk bele, amit az interneten nem találtunk, például azokkal az edényfogókba, amelyeket Oravecz Nóra rajongói is nyugodtan kiakaszthatnak a konyhába. Hogy milyen bölcs tanáccsal látnak el minket a H&M tervezői? "Kezdd minden napodat úgy, mintha a születésnapod lenne!" Oké! Sejtésünk szerint egyébként a lakberendezési tárgyaknál is az várható, mint a ruházati osztályon, vagyis lesznek felnőttek, akik a gyerekcuccok közül vásárolnak majd be maguknak ezt-azt. Mi megértjük.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek